• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Storm på gång

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Storm på gång

Grattis "if if" ingen av supportrarna drabbade av "blåsten" vad vi hört!
Kan tänka mej att dom njöt där uppe när det stormade som värst här nere i "södern"!!!
Mvh.
Gokväll(trots vädret)

Blir MYCKET upprörd när vi slår på tv,n och hör att matchen mellan Elfsborg - Malmö trots all info och varningar under dagen,blir av. SKANDAL av Svff och andra berörda att tillåta matchen. Eller är varningar från SMHI inget värda???

ha d
 

gaisaren

HBK Medlem
Inlägg
736
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2024
Sv: Storm på gång

Gokväll

Har ställt frågan till Svff hur de tänkte och även beslutade kring matchen. Inget svar ännu. Kanske finns det ingen som svarar på epost hos dem. La in, som jag gör ibland, när jag vill veta om /när de öppnar sin post.:wideeyed:

ha d
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Storm på gång

Vårt Wirehus fick stryk - lyfte en av plintarna, rätade ut en krok på en vajersträckare, slet loss en öljett från pressenningstaket och krökte några stolpar. Så nu ska vi ställa in Husbilen i Sövesborg i vinter medan vi reparerar wirehuset.
Vajern som släppte slog ett par märken i bakväggen på hb:n.:mad:

Dessutom lyfte och knycklade vinden litet plåtskjul där vi har gräsklippare och trädgårds redskap, så det blåste ordentligt. Enligt TV i morse hade det blåst 41 m/s på Hanö ett par mil härifrån.

Får se vad försäkringsbolagen har att säga.

Har nu gjutit ner en ny större plint. Grävt bort en stor sten och fyllt hålet efter stenen med grovbetong och sedan tryckt ner en prefabricerad plint i betongen. Nu torde det krävas grävmaskin för att få upp den plinten....
 

Bilagor

  • 2014-08-27 16.19.49.jpg
    2014-08-27 16.19.49.jpg
    2,8 MB · Visningar: 1
Toppen