• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tyska gasolflaskor

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Gomorron

Har några tyska gasflaskor, nån som vet om man får tillbaka pengar för dessa i Tyskland?

Hejs
Claes 105
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: Tyska gasolflaskor

Tyska gråa är köpflaskor precis som våra gråa i S.
men ibland kan man lösa in hos någon handlare , men pantflaskor är det inte.
De tyska pantflaskorna är tex röda o blå.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Tyska gasolflaskor

Köp och sälj ska ske under Annonser och därför har inlägg redigerats och raderats som enbart syftar till att köpa o sälja.

Ursäkta, jag vet inte vad jag missat, men jag har inte försökt sälja nåt, har bara frågat om det går att få igen pengar på tyska gasflaskor i Tyskland.

Hejs
Claes 105
 

Teknikpata

FD HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Umeå
HBK-Nr
11534
Medlemskap
2021
Sv: Tyska gasolflaskor

Gomorron

Har några tyska gasflaskor, nån som vet om man får tillbaka pengar för dessa i Tyskland?

Hejs
Claes 105

När jag jag köpte bilen i Tyskland förra hösten så köpte jag med en flaska från Burg (som jag senare köpte en dyr adapter till).
Den accepterade sen min lokala AGA-terminal som byte mot Svensk efter att kikat i sina listor.
 

Bilagor

  • 23961_1351052158.jpg
    23961_1351052158.jpg
    141,7 KB · Visningar: 4

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Tyska gasolflaskor

Gomorron

Har några tyska gasflaskor, nån som vet om man får tillbaka pengar för dessa i Tyskland?

Hejs
Claes 105

Jag har två tyska P 11 som jag brukar byta på Bauhaus i Lübeck när jag börjar min semester Vill minnas att flaskorna kostade ca 35 Euro styck och för gasolen betalar man ca 17 Euro/flaska.
Den dagen, när jag tänker sluta åka husbil säljer jag tillbaka båda flaskorna och får tillbaka flaskpanten.

Kan dock tillägga att jag i år höll mig i Sverige på semestern och passerade Åhusgas. Där gick det att fylla dom tyska flaskorna lika lätt som dom svenska, bara jag hade adeptern monterad på flaskan.


Mvh
larsemil
 
F

F.d. 50430

Guest
Sv: Tyska gasolflaskor

Läste i en husbilstidning att det kostar ca 160kr att fylla en flaska i Tyskland. Och i Sverige kostar det 400kr att fylla är det verkligen så. Tidningen är Husbil&Husvagn nr 10 sidan 60.



Teknik: Vår läsare utrustade sin husbil med LPG-flaska innan långresan till Turkiet. Därmed kan han tanka gas på mängder av bensinstationer längs vägen. Intill LPG-flaskan har han kvar sin vanliga svenska gasolflaska.
 
Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Tyska gasolflaskor

Jag har två tyska P 11 som jag brukar byta på Bauhaus i Lübeck när jag börjar min semester Vill minnas att flaskorna kostade ca 35 Euro styck och för gasolen betalar man ca 17 Euro/flaska.
Den dagen, när jag tänker sluta åka husbil säljer jag tillbaka båda flaskorna och får tillbaka flaskpanten.

Kan dock tillägga att jag i år höll mig i Sverige på semestern och passerade Åhusgas. Där gick det att fylla dom tyska flaskorna lika lätt som dom svenska, bara jag hade adeptern monterad på flaskan.


Mvh
larsemil

Åhus har egna adaptrar också. Det har de flesta som fyller gas.
 
Toppen