• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Chromecast

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det kom en Chromecast i brevlådan idag och jag undrar om prylen är lika bra som utlovas.
Kan man använda den till att spegla innehållet på sin iPad till TV:n om man använder Chromes browser i plattan?
Jag har inte haft tid för att testa själv.

image.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Man måste tydligen ladda ned appen från amerikanska App Store eller Google Play. Jag får väl avvakta en tid för att få SmartTV för en billig penning.
 
F

F.d. 25168

Guest
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Chromecastappen finns nu tillgänglig på svenska, är det någon som lyckats med annat än Youtube och Netflix med telefon/platta?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Google öppnar Chromecast för fler utvecklare.

Utvecklingsmjukvaran till Googles lilla streamingdosa Chromecast har öppnats upp, vilket tillåter utvecklare att skapa fler appar som stödjer den.

Det innebär att behovet av dyra smarta TV-apparater elimineras och kan ersättas av den lilla HDMI-stickan för 35$.

image.jpg
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Chromecast

Google öppnar Chromecast för fler utvecklare.

Utvecklingsmjukvaran till Googles lilla streamingdosa Chromecast har öppnats upp, vilket tillåter utvecklare att skapa fler appar som stödjer den.

Det innebär att behovet av dyra smarta TV-apparater elimineras och kan ersättas av den lilla HDMI-stickan för 35$.

Visa bilaga 81308

Hur går det med Chromecasten Knarrevik ?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Jo tack, det går bra!

Fantastiskt att kunna visa Youtube och Netflix trådlöst och blixsnabbt på Tv:n.

Nu väntar jag bara på att även iPad kan visa allt som körs under Chrome som på datorn. Då blir SmartTV:n överflödig!
 
F

F.d. 50334

Guest
Sv: Chromecast

Använder du den från paddan ? Vad är skillnaden mot att koppla en kabel till hdmi- uttaget på tv-apparaten, bortsett från kabeln ?
Ulf
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Använder du den från paddan ? Vad är skillnaden mot att koppla en kabel till hdmi- uttaget på tv-apparaten, bortsett från kabeln ?
Ulf

Jag kan använda den från både mobil och platta och bilden täcker hela TV-skärmen med bättre bildkvalitet.

Dessutom har jag upptäckt att Youtube är ett utmärkt källa att utforska resmål av alla slag, där finns allt mellan himmel och jord! Numera även proffsklipp i HD-kvalitet.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Chromecast

Det lär nog ta sin tid innan Apple släpper in den i sitt IOS, utan vi får nog nya oss med de app leverantörer som själva lägger in den i sin app.
Eller var tror Herr K?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Det lär nog ta sin tid innan Apple släpper in den i sitt IOS, utan vi får nog nya oss med de app leverantörer som själva lägger in den i sin app.
Eller var tror Herr K?

Tanken är nog att Chromecast skall funka under browsern Chrome som på PC.
Chrome finns ju redan till iOS.

image.jpg
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Chromecast

Om jag förstår det rätt så måste allt man ser via Chromecast streamas via internet, alltså om jag vill titta på något jag har i min mobil eller läsplatta gå via nätet, vilket inte är så attraktivt i en husbil speciellt inte när jag är utomlands, eller?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Chromecast

Om jag förstår det rätt så måste allt man ser via Chromecast streamas via internet, alltså om jag vill titta på något jag har i min mobil eller läsplatta gå via nätet, vilket inte är så attraktivt i en husbil speciellt inte när jag är utomlands, eller?

Chromecast hämtar från nätet via routern, plattan förmedlar endast tjänsten och deltar inte i själva processen. Vill du se egna bilder/video som är lagrade i plattans minne är det hdmi-kabel som gäller.
 

PeO&AL

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Sv: Chromecast

Chromecast hämtar från nätet via routern, plattan förmedlar endast tjänsten och deltar inte i själva processen. Vill du se egna bilder/video som är lagrade i plattans minne är det hdmi-kabel som gäller.

Ok, eller Apple tv.
Hoppas den jag har beställt också fungerar som Apple tv.
 
Toppen