• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tagene fritidscenter!

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Vi har nu köpt vår tredje husbil på fyra år på Uppsala bilforum. När vi köpte första bilen en Adria Compact var vi i kontakt med Tagene men ingen verkade intresserad av att sälja. Så vi köpte i Uppsala.
När vi sedan skulle göra fukttest o någon garanti grej åkte vi till Tagene dom frågade om vi köpt bilen där nej vi har köpt den i Uppsala..varför det när ni bor i Göteborg..jo men vi försökte men ni var inte intresserade.
Året efter skulle vi ha en större bil det skulle bli en Adria Sonic vi åkte till Tagene o dom räknade på ett byte, för det första var dom nästan 100 tusen dyrare o kunde inte lev Sonicen förrän nästa sommar...så vi köpte den såklart hos Uppsala Bilforum.
När vi nästa sommar hade några småfel som skulle rättas till åkte vi till tagene som frågade vart vi köpt bilen o.s.v men dom skulle fixa det detta var i maj men när jag kom dit visste dom inget av vårat besök hela sommaren gick i oktober fick vi ordnat bilen, vi missade vår vinterförvaring så vi fick jaga ett nytt ställe.
I år i april var jag på Tagene igen med några småfel som skulle rättas till och få ett fukttest men ingen kunde hjälpa mig så jag ringde och pratade med en av ägarna på en fredag och fick samma fråga igen vart har du köpt bilen o.s.v hur som haver hade han fullt upp så han skulle ringa mig på måndag så skulle jag få en tid ok. Då ingen ringde så på fredag ringde jag fick då en tele svarare som svarade det är mycket folk i affären försök senare ( ett bra sätt att bli av med kunder)men till slut fick jag tag i en dam som skulle be ägaren ringa mig o det gjorde han men han hade ingen aning om vad det rörde sig om eller vem jag var men till slut skulle jag komma o visa upp bilen...men jag tröttnade brydde mig inte mer...men åkte in en dag o presenterade mig men han hade ingen aning vem jag var. Hur som haver berättade jag att vi ville ha en Kabe i810 t o att vi hade en Adria Sonic så han skulle räkna på det.
Detta är tre veckor sedan ingen har ringt. Igår var vi på Elmia o besökte Uppsala bilforum som nu var återförsäljare för Kabe, när vi satt och gjorde upp affären kom ägaren av Tagene o satte sig bakom mig med en kund så jag frågade honom o han sa att han inte hunnit ok då missade du en affär för nu skriver jag.
Tycker det är tråkigt dom gjorde inget för att få mig som kund...är det bara jag???
Freeman
 
Senast ändrad:
G

gigge

Guest
Sv: Tagene fritidscenter!

Har en kompis som också fick samma "service" där (Tagene). Tråkigt
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Tagene fritidscenter!

Tackar det ska bli kul men inte lev förrän mars april...det blir nog en lång vinter...
 
F

F.d. 30135

Guest
Sv: Tagene fritidscenter!

Uppsala bilforum kan det där med service + prissättning. kommer köpa min nästa där också. Har varit helnöjd med dom när jag köpte min senaste ny-bil där.
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Tagene fritidscenter!

Kan nog hålla med förgående skrivare,att servisen är allt annat änn kundvänlig där.Ända gången som det gick som en dans var garanti rep på Burstner bilen.Men det var väll bara för attdet var lätta pengar å hämta för dom från burstner
 

Freeman

FD HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
6293
Medlemskap
2022
Sv: Tagene fritidscenter!

Ja Upplands Bilforum är kan det med priser o bra service man känner sig trygg o välkommen när man har med dom att göra.
 
Toppen