• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

HJÄLP!

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
:confused:
För och nackdelar för denna bil....någon som kan hjälpa oss?
Vi är 2 vuxna och en vuxen dotter (som troligtvis inte kommer att åka med oss varje gång.)

Hjälp oss gärna så att vi kan åtminstone få en veckas semester med husbil ( + sensommaren) , då den andra blev skadad.

Frugan bakom tangenterna denna gång. ;)
TACK!
Bürstner Levanto A 530 *MKT FIN* 3100mil -07 | Halland
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: HJÄLP!

Kanonbil vad jag kan förstå men inget för dom äldre och stela, har en liknande men med längre hjulbas som går lite lugnare på vägen. Den kortare är lite studsigare men kort och bra vid färjeöverfarter om man gör det ofta.
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: HJÄLP!

Kolla om det är lastvikt efter att all utrustning blivit monterad eller innan. Annars kommer ni inte kunna lasta mkt i den husbilen
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: HJÄLP!

Verkar vara en rikligt utrustad bil.
Men var finns det plats för bagage och utemöbler mm?

JOE
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: HJÄLP!

Det är enda problemet vi hittade men man får in bord 3 stolar + grill lilla facket på ut sidan, sen får vi med en bagebag som man kan sätta på cykel stället!
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: HJÄLP!

Vi ska kika på bilen i morgon, så det vore trevligt om alla nattugglor som har en BURSTNER kunde ge sitt omdöme om bilen :yes:
Tänk att jag hittat hit till husbilsklubben också :p: det tog bara 9 månader ;)
// Ninis
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: HJÄLP!

Jag tycker det är en fin bil. Lite extra vindmotstånd är det förstås tack vare bulan på taket. Kylen är fantastisk. Sen är det bara ni som kan bedöma om den räcker till för er. :)

JOE
 
Toppen