• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp !!!!

F

F.d. 30015

Guest
Var sitter säkringarna till kylskåpet
i en Knaus Sun Traveller 700 årsmodell 2000? Jag använde en brödrost och då gick en eller flera säkringar.
Som ni förstår helt nybörjare när det gäller husbilar.....
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Hjälp !!!!

Jag tror att Du körde brödrosten på 230V när bilen var kopplad till stolpe. Det är då troligt att säkringarna har gått antingen i stolpen eller i intaget på bilen. Säkringarna i bilen hittar Du troligen i ett skåp inanför intaget på utsidan. Det bör även finnas jordfelsbrytare på samma ställen. Det är troligt att en jordfelsbrytare har löst ut.
Lasse
 
F

F.d. 30015

Guest
Sv: Hjälp !!!!

Ja, körde brödrosten när jag var kopplad till elstolpe! Hittar ingen jordfelsbrytare eller säkringar vid intaget om du med intaget menar där man ansluter elkabeln till husbilen. Ser något i garderoben, kan det vara där? Om det skulle vara säkringen i stolpen som gått hur märker jag det i så fall?
Tack för ditt snabba svar....
Antin
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Hjälp !!!!

Hej
På vår gamla Travelliner satt just jordfelsbrytaren i garderoben.
I elstolpen vid stickkontakten brukar finnas en brytare bara att ställa tillbaka isåfall
Mvh
Gun
 

ÄLG1

FD HBK Medlem
Inlägg
848
Kommun
Norge
HBK-Nr
10119
Medlemskap
2021
Sv: Hjälp !!!!

Som regel är det ju säkringar inne i husbilen,i skåpet kanskje!!
Har du användt mer enn 10Ampère,har dom säkert koppla ut!!

Ottar
 
Toppen