• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

semester 2013

F

F.d. 53053

Guest
Hej
Ja då var denna semester snart slut, fasiken vad 4 veckor går fort, Den första veckan var vi och hälsade på släkten i Västerås och Karlskoga, sen bar det iväg mot Ullared och GEKÅS, sen till Floda och till sist Göteborg vädret var ganska så bra denna vecka. Så var det den andra veckan, från Göteborg och färjan över till Fredrikshamn gick smärtfritt men ganska dyr,( men om man räknar om det om man skulle köra ner till Malmö och upp till Skagen så tror jag vi känna en slant ändå,) nå väl så kom vi till Skagen, det var blåsigt och mulen men inte direkt regn, det var ganska så mäktigt att se två hav mötas, där efter körde vi till Lökken och ut på stranden med Husbilen, en härlig känsla alltså, där efter åkte vi vidare ner åt till Middelfart och Hindsgavl Camping (vilket jag kan rekommendera,campingen ligger i en jätte fin miljö i ett hjorthäng ) där efter åkte vi till Flensburg i Tyskland och bort till den ställplats som ligger strax innan den Polska gränsen, den andra veckan var mycket bättre väder varmt men blåsigt, dagen efter körde vi in i Polen och till den campingen som ligger i Swinoujscie, en fin camping och billig men man ligger lite hur som helst, här var vi i 3 nätter, vi cyklade in till Tyskland och Ahlbeck för att hämta euro (man vill inte ha slåtti) , vi cyklade runt i staden med omnejd, en vacker stad. Sen bar det i väg till Stralsund där vi låg en natt på ställplatsen in till en husbils firma, där cyklade vi också runt i staden, sedan for vi vidare till Sassnitz, också en vacker stad med dess natur. Sedan bar det i väg mot Puttgarden för hem färd till Sverige och Skåne, men dess för innan stannade vi till på den rastplatsen som ligger i Danmark och Farö, sen åkte vi hem för att packa om för att sedan åka till Öland och Borgholm, låg på ställplatsen som ligger på den högra sidan om väg 136, ställplatsen heter Fisk och Stugby, sen bar det ner åt Karlshamn i Blekinge det var ganska så bra väder molnigt men blåsigt ( det var bättre på Öland ) där efter styrde vi kosan mot Kosta Boda, där sprack himlen och världens ösregn, sen körde neråt kustvägen mot Ystad, jättefint väder där och en massa Husbilar på ställplatsen vid renings verket ca 50 st (vi var som mest 6 Mclouisbilar där men ingen från klubben i]. sen åkte vi hem till Eslöv för och tvätta och städa Husbilen för att göra den resklar till nästa gång, så på måndagen åkte vi till Kiviks marknad med lilla bilen
så ha en trevlig semester ni som har eller skall börja ;)
mvh Gert
 
Toppen