• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför kommer det ingen gasol?

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Fyllde båda igår och upptäckte efter några timmar att kylskåpet inte fungerade på gasol. Samma med spis och värme. Jag har tryckt på ventilen vid flaskan. Förra gången jag fyllde hände samma sak men då smällde det till när jag tryckte på ventilen, och så fungerade det. Men inte den här gången.
Jag fick hjälp med att sätta tillbaka allt så det borde vara rätt gjort.
Står nu med el tills det löser sig.
Någon som kan tipsa om vad som kan göras?
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Varför kommer det ingen gasol?

Vidhem, ja båda t o m. Pratade nyss med dom som fyllde på gasolen igår. Dom säger att jag ska lyfta ut tuberna och öppna lite lätt så att trycket återfås. Tydligen ovanligt att det här inträffar, enligt dom. 20 mil tillbaka dit så jag försöker hitta någon att prata med där jag står.
 

caysson

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Avesta
HBK-Nr
12176
Medlemskap
2024
Sv: Varför kommer det ingen gasol?

Har du innan du satt på slangen till gasoltuben ,öppnat kran till gasoltuben och blåser ut lite gas. Det kan vara så att det är luft i slangen, ett litet tips. Mvh caysson
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: Varför kommer det ingen gasol?

Tack för alla tips, nu funkar det och jag kan åka vidare. Bilden jag lyckades hitta visar att tre knappar ska tryckas in men det räckte med två.
Trevlig sommar önskar jag er med mycket sol och bad!
 
Toppen