• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpåfyllning

clabri

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
11084
Medlemskap
2024
Vi ska på sem. i 4 veckor i Frankrike och jag har 2st P11 med mig, min fråga är behöver jag köpa gasol?? Om jag måste fylla på i Frankrike eller Tyskland vilka adeptrar behöver jag....
Tacksam för alla inlägg
Med vänlig hälsning, Samuelssons
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Gasolpåfyllning

Det är svårt att fylla i Frankrike. Det är näst intill omöjligt om du inte har fast tank. Alugasflaska t.ex. Då är det istället mycket lätt. Finns på otroligt många mackar.

Men om du ska vara 4 v på sommaren i Frankrike och bara använda gas för varmvatten och kök utan att behöva använda värmen. Då räcker nog era två P11:eek:r.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Gasolpåfyllning

Vi var ute 17 dygn nyligen, fortfarande kvar på första p11an. Vi hade varmvatten igång hela tiden, utöver kyl (12V när vi körde) och matlagning.
Vi behövde inte använda luftvärmen någon gång - den kan ta ta mycket gasol!
Det är nog svårt att fylla svenska flaskor i frankrike om jag förstått andra trådar här rätt. Nog enklare att få fyllt i tyskland. Vi har en "tyskadapter" - kostade knappt två hundra - men har hittills inte behövt använda den.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
683
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpåfyllning

Vi ska på sem. i 4 veckor i Frankrike och jag har 2st P11 med mig, min fråga är behöver jag köpa gasol?? Om jag måste fylla på i Frankrike eller Tyskland vilka adeptrar behöver jag....
Tacksam för alla inlägg
Med vänlig hälsning, Samuelssons

Vi brukar klara oss ca 20 dygn på en flaska under följande förutsättningar:

Kylskåpet går på gas när vi står still, och 12 volt när vi kör. varmvatten till alla diskningar efter måltiderna. En á två nätter kanske vi använder värmaren under natten. Kommer vi till ett ställe med el som ingår i priset tar vi naturligtvis det.

Mvh
larsemil
 
F

F.d. 3747

Guest
Sv: Gasolpåfyllning

Vi ska på sem. i 4 veckor i Frankrike och jag har 2st P11 med mig, min fråga är behöver jag köpa gasol?? Om jag måste fylla på i Frankrike eller Tyskland vilka adeptrar behöver jag....
Tacksam för alla inlägg
Med vänlig hälsning, Samuelssons

Hej,

vi va ute i 8 veckor förra året ( detta året blir det 12 veckor), i Frankrike, Italien samt Kroatien va då lite oroliga om gasolen skulle räcka.
Vi köpte en elplatta, vilket va väldigt bra att använda då vi stod med ström, på så vis sparade vi på gasolen, och någon värme behövdes då inte.
Ha en trevlig tur !!
:yes:
 
Toppen