• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Adria 660 SP 07

F

F.d. 55429

Guest
Hej. är det någon som har erfarenhet av ADRIA 660 SP? Jag och frugan ska titta på en inporterad bil hos en handlare i helgen. Man vill ju veta om det är något fixelebus med en sådan modell när det rör sig om ganska mycket pengar. Tacksam för snabbt svar för det pyr i buskarna.

Hälsningar
Asplund
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Adria 660 SP 07

Ge nu inte något svenskt överpris. Tyskt pris + 10% är vad ni bör betala. Några exempel från mobile.de ger då
År 05 ca 250 tusen
07 325 tusen
08 375 tusen
12 450 tusen
Allt från bilar du just nu kan ha hemma på gatan från tyskland till priserna ovan.

Överpris är inte bra:)
 

Frykis

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Västerås
HBK-Nr
6732
Medlemskap
2024
Sv: Adria 660 SP 07

Hoppas det går vägen Asplund! Längtar redan efter att vi tar en pilsner i solnedgången och tillsammans löser vi världsproblemen.

P-O
 
G

gigge

Guest
Sv: Adria 660 SP 07

Hade en 2006-mod (Hämtade den i Tyskland).
Var i stort sett nöjd, några små grejer var det.

Trångt att ta sig in/ut av dubbelsängen (kanske man fick kliva över den andra).
Det fanns ingen 220v möjlighet på värmen, bara gas (dumt om man har tillgång till "gratis el".
Hade 130 hk motor, lite seg tyckte jag (bilen är ganska tung).
Fick höja totalvikten från 3500 till 3850 kg här hemma (Adria i Tenhult hjälpte till med att skaffa nytt COC-papper.
Men, vi hade 3 fina år med den.

Lycka till!
 
F

F.d. 55429

Guest
Sv: Adria 660 SP 07

Ja överpris är rätt ord när man jämför med Tyskland. Jag importerade den jag har nu och då var det "meget" krångligt att importera själv. Du verkar ha koll kanske du vet hur reglerna är nu.
 
F

F.d. 55429

Guest
Sv: Adria 660 SP 07

ja du PO ska vi lösa världsproblemen så får vi nog lasta på bra på Bordershopen.:p:
 
Toppen