• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

AGA eller Primagaz, spelar det någon roll..?

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55528

Guest
Hej...

Var idag inom nya Hallands Camp i Falkenberg för att köpa (byta) gasol. Flaskan jag ville byta var en kompositflaska PK10 (Primagaz). Fick då besked om att dom bara hade AGAs flaskor (PC10). Dom kunde iofs ta emot Primagazflaskan och byta den mot en AGA-flaska, men då kostade det 450:- extra, alltså bortemot 900:- att byta.
Själv har jag aldrig varit med om detta tidigare, har ibland fått flaska från AGA och ibland flaska från Primagaz. Ingen har begärt extra betalt för detta. Flaska som flaska, eller..?

Vilka erfarenheter har ni andra av detta. Har jag bara haft tur med mina byten eftersom ingen brytt sig, eller är det bara Hallands Camp som tillämpar detta.

/ TommyQ

PS. Jag bytte inte.. DS
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: AGA eller Primagaz, spelar det någon roll..?

Har kollat lite mer på detta, det verkar som om Primagaz, på sina försäljningsställen, byter alla fabrikat av kompositflaskor. Förhoppningsvis utan extra avgifter.
Den mycket välsorterade Tillbehörsbutiken här i Strömstad byter iaf alla fabrikat utan extra avgifter. Mycket trevlig personal o hyfsade priser. Att byta en PK10 kostar här 360:-

Primagaz Sverige: SE Forside

www.tillbehorsbutiken.com/

/ TommyQ
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen