• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Vad har testats ? och vilka plattor... kan vara intressant att veta då inlägget hänger lite i luften. Har läst många tester men aldrig någon där ipad mini får betyget "Bästa köp"

Bosse
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Så här säger tidningen Mobil i sitt senaste nummer:

Mobil är inte kända för sin objektivitet direkt.
Så även om det är en mycket bra produkt så skall man nog ta uttalandet med en nypa salt.

Gunbrittwg, jag är övertygad om att ni blir nöjda. Bry er inte om Knarreviks efterslängar. ;)

Och tack för att ni knöt ihop säcken med vad ni slutligen valde!

//Stefan
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Föredrar originalet.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Vad har testats ? och vilka plattor... kan vara intressant att veta då inlägget hänger lite i luften. Har läst många tester men aldrig någon där ipad mini får betyget "Bästa köp"

Bosse

Vi ska nog inte räkna med något svar på den frågan...

Undrar om det är en artikel egentligen?! Vad betyder "skoiga" funktioner? Skoinlägg? Skounderlägg? Skohorn? Praktiskt... :) :) :)

Själv har jag förgäves åter igen försökt att "vänslas" med min Galaxy TAB 10.1 i påskhelgen. Lämnade helt enkelt datorn hemma. Glodde på en (dålig) film, men i övrigt var det mest mobilen jag använde - den innehåller ju redan allt som plattan har och än så länge har jag inte så dålig syn att jag inte kan läsa vad som står på 5"-skärmen.

Kul att ni är nöjda Gun-Britt!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Vi ska nog inte räkna med något svar på den frågan...

Undrar om det är en artikel egentligen?! Vad betyder "skoiga" funktioner? Skoinlägg? Skounderlägg? Skohorn? Praktiskt... :) :) :)

Kul att ni är nöjda Gun-Britt!
Svaret på den frågan verkar inte var intressant att gräva fram...:twitcy:
har försökt hitta den där sk "skoiga funktionen" men misslyckats.

Apple minskar nu leveranserna med 20 procent... Apple väntas sälja färre Ipad Mini
För det nyss inledda andra kvartalet i år kommer Apple att minska antalet leveranser av Ipad Mini-enheter rejält, uppger Digitimes.
Det är också skillnad på att leverera till Åf och det som säljs i butik...

Bosse
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Bara rykten.... några som vill tjäna pengar på aktierna?
Fakta kommer den 23. april.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Bara rykten.... några som vill tjäna pengar på aktierna?
Fakta kommer den 23. april.

Vad skönt att fakta kommer...det ser vi fram emot... men en möjlig förklaring är att leveranserna minskar...
kan vara på grund av ökad konkurrens från surfplattor som kör Android runt storleken på 7 tum och att man vill hålla ner lagren inför en Retina version av mini Ipaden. Håller mig borta från Apple -aktien.

Bosse
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Bara rykten.... några som vill tjäna pengar på aktierna?
Fakta kommer den 23. april.

Rykten? Tja, källan är ju tillverkningsindustrin och de om någon borde väl veta om de minskat produktionen?!
Med ditt resonemang är det mesta rykten...

Apple presenterar kvartalsbokslut den 23:e april, antar att det är det du refererar till? Har du sett ekonomer in action nångång - riktiga trollkonstnärer med siffror är de allt :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Svaret på den frågan verkar inte var intressant att gräva fram...:twitcy:
har försökt hitta den där sk "skoiga funktionen" men misslyckats. Bosse

Artikeln är inte så svår att hitta om man ger sig tid att öppna tidningen.

image.jpg
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Jag har provat min "platta" lite nu och....jag gillar den !!!

/Gun-Britt


Grattis och välkommen till androidvärlden. Inte lika enkel som ipad kanske men mer avancerad och ett friare operativsystem. Använder själv en Nexus 7 och sambon en iPad och de kompletterar varandra fint snarare än konkurrerar som jag ser det. Huvudsaken att ni är nöjda och trivs med ert val. Det är lite som mos eller sylt på gröten :)


Lycka till ...

//Jonas
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Hur, när och var uppdateras Igo gällande hastighetsgränserna? Kan man få in fartkameravarning på Igo? Kan man få in älvar och vattendrag på kartan i Igo?
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Så här säger tidningen Mobil i sitt senaste nummer:

Så här säger jag om min fru:
Jag har sett många vackra och väl-optimerade kvinnor både i verkligheten, på film & TV, men jag älskar min "gamla" fru mest av allt i hela världen!

Så är det när man fastnar för "något" och då spelar det ingen roll om det är en padda eller platta, vad spelar det för roll? Här görs inga byten ; )
 

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.819
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Att jämföra sin fru med en padda... :)
Du byter väl bil ibland? Och kanske läser lite tester om olika modeller?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ipad, Ipad mini eller Samsung ???

Hur, när och var uppdateras Igo gällande hastighetsgränserna? Kan man få in fartkameravarning på Igo? Kan man få in älvar och vattendrag på kartan i Igo?

Det är kartleverantören som står för fartgränserna, det är i stort sett lika illa för alla navigeringsappar, åtminstone de som använder Nokias (Here) kartor. Det finns fartkameravarning som tillägg i iGO, olika priser för Skandinavienversionen eller Europa 45-95 kr.

Älvar och vattendrag visas om de inte är allför små.
 
Toppen