• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nyhusbilsägare

F

F.d. 30239

Guest
Hej! Som ny medlem och förstagångsägare till husbil vill jag ge mina erfarenheter på några saker.
FÖRSÄKRING: har helförsäkrat husbilen (3500 kg) i LF Skåne till ett pris av 4.286:-/året och då är rabatten för förmånskund avdragen (personbil, bohag m.m.)
GRILLAR: har inhamdlat grillen Primus Vidar BBQ på Jula i Malmö (799:) samt gaspatroner för 19:-/st. Har testat med mycket bra o snabbt resultat.
HUSBILSIMPORT: husbilshandlarna är nu isamma situation som bilhandlarna var för ett antal år sedan då det var mycket import av bilar. Priset på begagnade bilar EU-anpassades och idag är det bara exklusiva bilar som är lönsamma att importera. Det måste vara något fel om en husbil i exakt samma utförande och i prisläget 550.000:- -
600.000:- är ca. 150.000:- dyrare i Sverige. Som ett sista desperat föörsök att hålla
priserna uppe är att ge 5 års garanti, men det är ju kunden som får stå för "kalaset"
ÖVRIGT: inläggen är trevliga att läsa, men ibland spårar det ur utanför "husbilen"
Ha en skön sommar
Agneta o Bengt
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Nyhusbilsägare

Men det är ju inte alla som har så gott om pengar
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Nyhusbilsägare

Räkneexemplet gäller även för billigare husbilar.
Kolla vad en 2007:a kostar på blocket, det betalade vi för en 2012:a i höstas (familjehusbil med alkov).

Peter :)
 
Toppen