• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Medlem

F

F.d. 15874

Guest
jag undrar får man fortsätta att vara medlem i denna klubben trots att vi inte har kvar våran husbil längre,

för i fredags kväll den 25/1 så brann den upp helt och hållet,nu står den där och väntar på att få bli besiktigad av en skadereglerare,för att komma fram till ett värde på bilen.
Tanken är att just nu så vill vi inte ha en husbil,utan vi måste få bearbeta detta som hänt.
kan någon på webb svara eller någon annan som kan detta med alla stadgar som denna klubb besitter,

Jag såg att jag skrivit lite kasst,knappt jag kunnde tyda själv vad jag skrivit,Men chocken och nervositeten tog visst överhanden näe man ska leta bokstäver på en lap,sammtidigt som man har detta med husbilen i skallen,men jag tror ajg har rättat till det mesta nu som blev felskrivet.

per/891
 
Senast redigerad av en moderator:

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Medlem

Hej hopp
Jag har inte heller kvar min husbil utan har husvagn numer men jag vill vara kvar i klubben ändå, även om det heter husbilsklubb, även jag skulle vilja veta om det är OK.
MVH KEJO20
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Medlem

jag undrar får man fortsätta att vara medlem i denna klubben trots att vi in inte har kvar våran husbil längre,

för i frdags kväll den 25/1 så brann den upp helt och hållet,nu står den där och väntar på att få bli besiktigad av en skade,reglerare,f,rkomma fram till ett värde påbilen.
Tanken är att just nu så vill vi inte ha en husbil,utan vi måste få bearbeta detta som hänt.
kan någon p 89å webb svara eller någon annan som kan detta med alla stadgar som denna klubb besitter,asjälv är jag inte så.eller får ajg min 100 eing tillbaka.

per/891

Svar ja, se stadgarna §6.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Medlem

Som Harry Hymer allerede har svart, det står ingen steder i stadgarna at en måste ha husbil for å være medlem. Det står at en må ha interesse for husbil, og intensjonen har hele tiden vært at klubben skal være en kilde til informasjon om husbil og allt rundt disse. På samme måte er også klubben svært liberal med de som ikke har bestemt seg om de vil bli medlemmer, ingen tidsbegrensning endast en romslig grense for hvor mange inlegg en kan skrive uten å være medlem.
 

brittan

HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2025
Sv: Medlem

Hej Peag,

Vilken tråkig händelse du/familj har fått uppleva. Det är alltid så jobbigt när skader på en egendom inträffar. När man måste blanda in försäkringsbolag. De har inte samma syn på ens egendom som man själva har, när de ska värderas.

Jag tycker inte du/ni ska hoppa av klubben, där finns säkert medlemar med liknade upplevelse som ni har råkat ut för.

Lycka till Brittan :spinny:
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Medlem

Hej !
Självklart ska ni stanna kvar i klubben !!!!!!!!!!!!
Vi gick med långt innan vi skaffade vår första husbil har aldrig sett något om att man måste ha en husbil för att vara med i HBK
Kram till dej och din familj.
Gunilla
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Medlem

Hej PEAG
Jo Concorden är såld, har övergått till husvagn så man kan koppla bort motorn:D
MVH KEJO20
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: Medlem

Hej! Hoppas att ni stannar kvar i klubben även om ni inte har husbil just nu!

mvh Birgittha
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Medlem

jag undrar får man fortsätta att vara medlem i denna klubben trots att vi in inte har kvar våran husbil längre,................


Hej

Usch, det var en otäck händelse. Hoppas att det löser sig för er.

Självklart får ni vara kvar i klubben. Jag kan bara hoppas att fortsatt medlemskap och stöd från medlemmarna kan göra att ni kommer över detta så snart som möjligt.
Lycka till och hoppas att ni snart har en husbil igen.
 
Toppen