• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Benidorm en plats att glömma

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Gjorde ett besök i Benidorm som sent skall glömmas... en plats som är väldigt speciell.
Vi var i Benidorm för 35 år sedan och redan då fanns några skyskrapor men nu har man smällt upp ett hundratal skrapor som fungerar som hotell o lägenheter...mest Engelsmän verkar dras till detta jättelika tivoli med all smaklöshet man kan hitta på ett ställe...världsrekord.
Fanns dock en plats som är kvar likadan som tidigare...klippan med utsikten mellan de två stränderna...skönt att åka därifrån upp till Polop en genuin by bara en mil upp i dalen med apelsinlundar och en riktig paella...
I morgon blir det tufft ...fiskauktion kl 0400 i Calpe ...kommer inte röra en fena för då kanske man står där med en låda bläckfisk.

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Vi steg upp kl4 morse för att vara med på fiskauktionen i Calpe.
En speciell upplevelse, auktionen var helt elektronisk med priser och avslut på stora tv skärmar.
Ett jädrans liv med inköpare från fiskhandlare, restauranger och matbutiker... åsså vi mitt i alltihop...en upplevelse vi inte vill vara utan...här lärt mig att Dorada är en odlad fisk idag
Och smakar riktigt bra grillad ca 4 min på varje sida med några snitt genom skinnet och ingniden med vitlök, salt o citron... det såldes mest små bläckfisk som de kallar Sepia och flera sorters langustinos som är räkor i olika storlekar...

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Två fiskare satt vid strandkanten när den ene plötsligt sa...
I förrgår fick jag en gädda på 9 kilo
Då så den andre fiskaren....igår fick jag upp en cykel som lampan lyste på...
Nänä det det där tror jag inte på...
Okej, om du drar av några kilo på gäddan... så släcker jag lyset!!!

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Vi tog tåget som går från Altea till Denia en fin tur över bergen ...Denia var en trevlig stad med
gamla stadsdelen runt borgen. I hamnen stog några husbilar parkerade men inga Svenska vad vi kunde se...väldigt lite husbilar på vägarna, de flesta verkar ligga stilla på campingar...
Sultanen av Oman hade lagt till sin lilla jolle "Vivé la vie" på ca 60m i hamnen och orsakade lite intresse...5 våningar hög ??

Bosse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24853

Guest
Sv: Benidorm en plats att glömma

Hei.
Vet du navnet på en ny camping som er åpnet nå i høst i nerheten av Benidorm?

Beste Nyårshilsen fra Sotra,Bergen Norge.
 
F

F.d. 29870

Guest
Sv: Benidorm en plats att glömma

ja det er La Colina GPS: N38 34 07 W0 04 49 som ligger mellan Albir og benidorm en fin plkass den er ikke helt ferdig enda.

Jeg står her i vinter på en ny stelplass som åpnet i April midt mellan alfas del pi og albir Orange grove camperpark
GPS: N38 35 07 W0 05 02
62229d1351107009-100_2119.jpg



La Colina
63536d1354214763-la-colina.jpg
:mh2:
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Benidorm en plats att glömma

Vi reser mot Spanien den 8/1 och räknar med att vara nere omkring 13/1. Vi skulle vilja ha tips på en ställplats mellan Benidorm och Santa Pola. Räknar med att stanna minst 2 månader. Mvh. Olle.
 
F

F.d. 8470

Guest
Sv: Benidorm en plats att glömma

Vi lå på Cap Blanch i ca 2 mnd i høst og flere av de vi ble kjent med på campingen flyttet opp til La Colina. Den er ikke helt ferdig ennå men blir en kjempefin plass, men vi liker oss på C B og kommer tilbake dit. Så deilig med stranden rett over veien. Skulle ønske vi hadde latt bilen stå, tatt fly hjem og så ned igjen i januar. Men det gikk desverre ikke når man har en gammel mor hjemme.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Var Torrevieja idag och passade på att besöka camping marjal .nära Guadamar..kanske inte det billigaste stället vi sett men man får valuta för pengarna...
Mellan Altea och Albir ligger en liten ställplats som heter San Antonio ...
ligger bra till med havsutsikt och 10min promenad in till Altea...liten men bra läge..
Ca 50 platser

Bosse
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Hittat en riktigt bra camp. som vi besökte... ligger ca 30min väster om Cartagena .
I en by som heter Isla Plana.
Campen heter Los Madriles. Har all service + WiFi

Lång: -1,1958 W (-1 ° 11 '45'' W)
Lat: 37,58038 N (37 ° 34 '49'' N)
QTH lokator: IM97JN

Bosse
 

matse

HBK Medlem
Inlägg
510
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
18844
Medlemskap
2024
Sv: Benidorm en plats att glömma

Den är fin den.
Med Salt/källvatten i poolen.
Byts varje natt fortfarande?
Besökts ett antal gånger.
Mats
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Benidorm en plats att glömma

Har lämnat Spanien nu men innan vi åkte hem hälsade vi på bekanta som köpte en lägenhet i Villamartin nära Torrevieja.
De sa att marknaden i urbanisationerna har säckat ihop. Inga hus köps o säljs utan en dumpning på 30-50% på priser mot för ett år sedan.
Idag går det att hyra en bra lägenhet eller radhus för mellan 4-5 tkr per månad !!.
Kan vara ett alternativ för långliggare som inte vill ligga på camping...
Har oxså åkt omkring i hela Costa Blanca och vi tycker att området kring Altea och Denia är finast, med bergen som ligger nära, Guadalestdalen med apelsinodlingar och småbyar som inte har blivit turistmål ännu...

Bosse
 
Toppen