• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Goldschmitt luftfjädring

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Jag funderar på att sätta (hjälp)luftfjädring bak på min Rapido med 5-tons MB-chassie.
Min tyska är inte riktigt vad den borde vara, men jag har fått en offert från deras verkstad i Polch.

Kan någon bedöma om "leveransomfånget" verkar rimligt?
Antar att "Radio" betyder att man sköter det hela via "remote control" eller..

/Bertil
Visa bilaga ANP1200550Herr Bertil Larsson.pdf
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Goldschmitt luftfjädring

Tycks vara helt aktuella priser. "Radio" står i detta fall för att manöverenheten är monterad i ett av bilens radiofack framme i instrumentbrädan (om du nu har något tomt sådant tillgängligt, annars hittar man säkert någon annan lämplig plats).
Manöverenheten består av en knapp för att köra den för båda bälgarna gemensamma kompressorn, av två knappar för att minska lufttrycket för bälgarna individuellt och av två manometrar.

aake

Och för att vara helt tydlig: Utrustningen är inte radiostyrd.
 
Senast ändrad:

Jes och Lillian

HBK Medlem
Inlägg
216
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
9283
Medlemskap
2024
Sv: Goldschmitt luftfjädring

Jag funderar på att sätta (hjälp)luftfjädring bak på min Rapido med 5-tons MB-chassie.
Min tyska är inte riktigt vad den borde vara, men jag har fått en offert från deras verkstad i Polch.

Kan någon bedöma om "leveransomfånget" verkar rimligt?
Antar att "Radio" betyder att man sköter det hela via "remote control" eller..

/Bertil
Visa bilaga 62404

Som jag ser det i katalogen från Goldschmitt kan man montera reglaget i radions låda, mao ingen remote controll, men snyggare.

Mvh
Jes
 
Senast ändrad:
Toppen