• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Ulla bjöd på frukost efter uppvaknandet. Tack för det Ulla. Vi la ut färdplanen Ulricehamn, Tranemo, Nissa Stigen och E 6:an ner till vår lada.

På vägen passerade vi Direktör JP:s fabrik och kunde inte motstå lite industrispionage. Han välkomnade oss trots att han hade massor att göra. Tog oss på en liten rundvandring.

IMG_20160608_111341.jpg
IMG_20160608_111403.jpg
IMG_20160608_112044.jpg

Lite kuriosa... Han startade aktiebolaget tillsammans med sin bror som ett DANSBAND:wideeyed: som sedan blev ett elektronikföretag. Här är ett plansch från deras glansdagar då flickorna svärmade runt dansgolvet till deras ljuva toner, som nu har tonat bort.

IMG_20160608_112345.jpg

I Halmstad stannade vi till och plockade upp några skräppallar och ha flyttlådorna på. Ska snacka lite med hyresvärden sedan bär det hem igen. Undrar vart vi ska stå inatt??? Runt Hjo? Vadstena? Eller kanske Visingsö? Det får vi se...
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådärja! Bilen klar för nästa flyttlass.

Skulle gissa på att ca: 28 flyttlådor får plats denna gång.:D Och kanske lite tavlor och dyl.


IMG_20160612_173258.jpg
IMG_20160612_173339.jpg

Hittade lite gamla foton på vinden. Morsan till vänster och jag till höger. Man märker att tiden går...:p:

IMG_20160611_132332.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Idag kom domen. Tisdagen 21 juni kommer flyttbilen och hämtar musikrum, matrum, salong och sovrum. Eftersom gästrummen redan är rensade är vi hänvisade till husbilens bakre salong för sömn. Men som man bäddar får man ligga.

Vi har ju massor av möbler som bara ska slängas. Synd det är ju inget fel på dom, men om ingen vill ha dem återstår ju bara återbruket...

IMG_20160613_115145.jpg

Idag har jag nog slängt ett halvt ton bokföring som överstiger 7 års regeln. Imorgon ryker alla pärmar i bokhyllor, arkivskåp m.m..

Verkar som att vi flyttar in i en lägenhet på Gran Canaria 9 November efter tips från Los Suecos. Vi får se om det går i lås???

Husbilen får stå parkerad över vintern på Costa del Sol för 50 € i mån...
 

majsan332

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
714
Medlemskap
2024
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Visst känns det trist när grejor inte kommer till nytta fast det inte är ngt fel på dem!!!! Så känner nog många som liksom jag kommit lite till åren. När man en gång trillar av pinnen kommer allt att slängas!!! :(
Ni gör rätt som gör er av med en massa prylar.... tror att det kommer att ge en skön frihetskänsla. Lycka till med flytten!!! Och med lägenheten på Gran Canaria! Hoppas vi ses på nån camping eller ställplats!!!!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Visst känns det trist när grejor inte kommer till nytta fast det inte är ngt fel på dem!!!! Så känner nog många som liksom jag kommit lite till åren. När man en gång trillar av pinnen kommer allt att slängas!!! :(
Ni gör rätt som gör er av med en massa prylar.... tror att det kommer att ge en skön frihetskänsla. Lycka till med flytten!!! Och med lägenheten på Gran Canaria! Hoppas vi ses på nån camping eller ställplats!!!!

Chansen är stor om ni är ute och snurrar i höst. När Westerqwarns boulemästerskap är klart den 7 augusti åker vi söderut saakta för att den 8 november parkera bilen på Malaga airport.

Kanske åker förbi Bayeux tapeten som Amstel har tjatat på mig ett par år, att man inte kan missa? Eller om vädret tillåter kanske man tar Kroatien, Italien före man landar i Espagña?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jaha! Nu har vi sovit sista natten i dubbelsängen i huset. Nu har vi bara husbilen kvar att sova i.:):):)

Idag kommer flyttbilen och hämtar alla möbler vi ska ha kvar. Men det är massor kvar att göra i huset så vi kommer nog att fricampa utanför GRATIS:D en stund. Ska ringa en loppis så får dom hämta möblerna vi inte ska ha kvar.

Kollade vinkällaren nu när man har tagit bort det som går att förvara. Det var 160 flaskor vin kvar + plus en massa konstigt?. Vin eller vinäger det är frågan???

Svaret får vi på Westerqwarn då jag ställer ut allt GRATIS:D till boulegänget. (Måste justera dem lite före mästerskapet:))

Nu är rasten slut. Bara att kavla upp ärmarna.


IMG_20160620_135348.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådärja! Ikväll ligger man i husbilen och kan inget annat. I går kväll tog vi en av lillbilarna till Hallandsåsens Rasta och tog in där 2345 (dom stängde 2400) för 750 riksdaler. Vi tänkte slippa åka tidigt då vi skulle möta upp flyttbilen som skulle köra tidigt från Örebro på morgonen.

Det hade vi inte behövt att göra. Dom kom först kl 1530 med våra ägodelar. Efter att kört Lots till vårt lilla lager som vi hyrt kom vi äntligen fram och kunde hiva ur prylarna. Flyttgubbarna svor över att jag gillar ekmöbler. "Kunde du inte ha köpt något lättare." Nää:D

IMG_20160621_180128.jpg
IMG_20160621_172330.jpg
IMG_20160621_181105.jpg

En liten kul historia är att jag har installerat flera larm och ett av dem skickar en bild på tjuven till min mobil så att jag kan agera. Larmet har varit igång 2 veckor nu. Tjuvar är det ju gott om.

Här har vi en.

64.jpg

Den samt en brun katt har nu larmat 79 gånger på två veckor. Eftersom katter är natt djur så kan vi gissa vilka tider jag har fått fina kattbilder.:p: (Jag har nu justerat känsligheten)

Nu ligger man utanför huset med bilen och har ca: 2 veckor på oss att fixa till allt inför överlämnandet. Loppis är kontaktad och kommer att ta resterande möbler som inte får följa med. Men vi har fortfarande skrymslen och vrår där vi har saker vi inte vet vad vi har. Bl.a flyttlådor från förra flytten som inte är öppnade.:oops:. Det kunde vi göra sedan...

Vis av detta misstag har vi nu i denna flytt lagt upp ett Exel register i molnet där alla lådor är markerade med innehåll och plats. Ordning och reda.

Nu ska vi efter att nycklar är överlämnade och Westerqwarns träffen är överstökad, bara softa ett antal år. Sedan får vi se vart vi landar...
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

:) Nu har jag nästan inga larm i mitt nya möbellager efter justeringen av larmet. Sitter här och sippar på en konstig Cognac. I över 25 år har jag hällt slattar av nästan slut cognacflaskor i en anonym glaskaraff. Den har varit full i säkert minst 10 år och jag hittade karaffen nu i flytten.

IMG_20160628_205106.jpg

Jag lovar: Det är den bästa cognac jag har druckit i hela mitt liv.:p::):) Jag har två andra liknande karaffer. En med brandy och en med Whiskey. Hoppas dom är lika bra. Det får vi se.:confused:

Nu väntar jag på Independence day som börjar nu på 6:an. I morgon går jag på premiären på Independence day II i Västerås med 3D glasögon.:D Det kommer att bli filmernas film som en grabb av min klass inte får missa.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Hur var den nya Independence dayII?????

Den var värt att vänta 20 år på. Mycket häftiga effekter. Men man måste ha sett 1:an för att fatta en del av handlingen. Klart cool i 3D.

Men ikväll har det varit lugnare. Kollat på SATOR här på Vinön.

IMG_20160702_201736.jpg

Nu när vi går in i husbilen har vi den här utsikten.

IMG_20160702_221504.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har vi kommit hem igen efter en härlig helg på Vinön. Skulle egentligen bara ha justerat en liten skuld men det visade sig att vi blev bjudna både högt och lågt.:D

Oerhört trevligt. Tack Tomaz och Britt.

IMG_20160701_180655.jpg
IMG_20160702_191736.jpg
IMG_20160702_221406.jpg

Väl hemma igen är det bara fortsätta och flytta ut huset. Nu har vi bara vinkällaren och garaget kvar. Tittade in och började gräva lite bland flaskorna. Stötte på två stycken: 2000 Dom Perignon, Champagne. Tack för den överraskningen vinkällaren. Har nog fler överraskningar kvar.:p: Då blir det lite skumpa om Island vinner ikväll. Eller så får man dränka sorgen...:D

IMG_20160703_140809.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har jag hittat massor av stålar uppe i ett skrivbord. Bara småpengar. Men det var en välkommen överraskning.:):):)

IMG_20160704_184130.jpg

10kr 2630
5kr 935
1kr 1160
0,5kr 4,5
Norsk 0,5kr 0,5
€ 60
57:a silver 25
50 cent 10
2 cent 0,2
2 ogiltiga tjugor

Totalt 4825,2 kr
 
Toppen