• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag måste berätta!!!! (Textilskydd)

F

F.d. 53065

Guest
Jag har sprutat på Texelent Textilskydd på all klädsel i husbilen.
Enligt försäljaren där jag beställde så skulle de stå emot rödbetsspad,men jag var fundersam,så vi prövar så får vi se,och så var det inte bättre än att jag spillde ett helt glas rött vin på förarstolen,(klädseln är ljusbeige)så nu tänkte jag att det är kört,men till min förvåning så fanns det varken en röd fläck eller något annat,klädseln ser till min glädje ut som den alltid har gjort.
Jag kan verkligen rekommendera Texelent Textilskydd.
Många hälsningar Kerstin.
 
F

F.d. 53065

Guest
Sv: Jag måste berätta!!!!

Jag hittade det i en hubilstidning,så jag ringde dom som hade annonsen,sen ringde jag till Eljas i Borlänge så dom har tagit hem det.
Tillverkare är Moab Produkter AB Sunnerby industriområde
14896 Sorunda. tel:08-6003217
Hälsningar Kerstin.
 

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Sv: Jag måste berätta!!!!

Hej,, jag var åsså på mässan och köpte den produkten, men jag är inte lika imponerad:mad: Gjorde som jag skulle och testade sedan att stänka lite vatten på dynan, precis som han gjorde som sålde.. Dynan sög till sig nästan allt vattnet. Det studsade minsann inte av som det gjorde på hans duk:confused: Nåja vi får se när olyckan är framme på riktigt,, det kanske funkar då.:mcride:
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Jag måste berätta!!!!

Hur är det man brukar säga:
Om det låter för bra för att vara sant....

Skulle det vara såhär enkelt att skydda textilier hade nån säkert kommit upp med en lösning för länge sedan, eller?
 

birgitta.f

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2024
Sv: Jag måste berätta!!!!

Jag har spillt kaffe på ljus klädsel som var sprayad med Texelent, inte en fläck kvar!
Funkade som det skulle, inget sögs in i tyget.
 
F

F.d. 53053

Guest
Sv: Jag måste berätta!!!!

o va bra då kan man kanske ta sådant på byxer o skorta så behöver man en minimal garderob då :D:D:D skojade bara men tänk tanken nä det var fräckt har aldrig hört om detta
mvh Gebeer
 
F

F.d. 1606

Guest
Sv: Jag måste berätta!!!! (Textilskydd)

Jag har använt detta på mina 2 senaste husbilar. Förra hustru tyckte om vin, tyvärrr har hon ett synfel som gjorde att hon med jämna mellanrum slog ut vinglaset. Varje gång det hände har det varit enkelt att torka helt rent på tyget. Jag lyckades av någon outgrundlig anledning hälla ett glas blåbärsjuice på ett ryggstöd. Lika enkelt det att ta bort.

Med nya kvinnan har vi inte problemet, Carina ser bra. Trots det har hon valt att leva med mig. Kärleken är besynnerlig.

Slutledning: Rekomenderas starkt.

Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen