• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

blä för Bengt i Örkelljunga

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55374

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Graven undviker man tack vare nybilsförsäljningen.
Tommy R
 
J

Jimbo

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Har tyvärr en bekant som råkat ut för samma sak hos en stor etablerad husbilsfirma i Sverige. Han köpte en begagnad bil för ca 500,000.-

Fuktestet visade att bilen var torr och utan anmärkningar.

Efter att han ägt bilen ett dygn blev han lite misstänksam på att innertaket såg "konstigt" ut bakom Heiki-luckan.

Sagt och gjort. Han åkte till en annan stor firma än den han köpte bilen hos och de utförde ett fukttest.

Resultat: Kraftigt fuktskadad i taket 150 x 50 cm med röta och mögeltillväxt.
Orsak: Bristande service dvs takluckan ej efterdragen med läckage som följd.

Han krävde att köpet skulle hävas. Fick förslag av husbilshandlaren att de skulle reparera bilen.
De tvistade en tid men resultatet blev att de hävde köpet.

Så nog försöker de........
 

Jannez

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Tvååker
HBK-Nr
4858
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag måste bara säga. Varför hänga ut alla husbilsäljare. Ta kontakt med dom istället. FJ;s fick också klä skott för en missnöjd köpare. ordna upp allt, innan ni hänger ut någon på HBK./ tack för ordet/Ulla.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag måste bara säga. Varför hänga ut alla husbilsäljare. Ta kontakt med dom istället. FJ;s fick också klä skott för en missnöjd köpare. ordna upp allt, innan ni hänger ut någon på HBK./ tack för ordet/Ulla.

Om man får en riktig skitbil som man betalat massor med pengar för och säljaren inte vill ordna upp , vad gör man då Ulla?
Själv kanske man lagt stora besparingar på husbilen för att få det man önskar mest (en Husbil) en fuktskada är inte gratis det vet nog dom som renoverar bilar.

Så häng ut dem så länge dom struntar i köparen som blivit illa behandlad, dom har alla chanser att gå i svarsmål enligt webadm, har dom rent mjöl i påsen hör vi av dom annars inte.

Pelle
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Jag måste bara säga. Varför hänga ut alla husbilsäljare. Ta kontakt med dom istället. FJ;s fick också klä skott för en missnöjd köpare. ordna upp allt, innan ni hänger ut någon på HBK./ tack för ordet/Ulla.

När det gäller FJ så gjorde dom ingenting för att rätta till felet. Det var generalagenten som till slut tog sitt ansvar och konstaterade att bilen var så dålig att den fick tas tillbaka och dom kommeratt få en ny. Så FJ fick inte "klä skott för en missnöjd köpare", utan man sket helt enkelt i kunden när bilen var betald. Heder till generalagenten som tog köparen på allvar istället för att försvara en usel återförsäljare.
Jan
 
B

Birger Solvik

Guest
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Håller med jag var os Bengt i Örkeljunga och skulle handla delar till min husbil da stängde dom när det var kunder i affären jag åker aldrig mera dit.
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: blä för Bengt i Örkelljunga

Var i augusti till BiÖ för första gången i livet - med min Carthago -05. Tyskimport.
Gasolkontroll, fukttest och lite annat - jag väntar i butiken sa jag.
De ringde mig 2 gånger med frågor under tiden de arbetade med husbilen - bra.
Allt fungerade klockrent! :)
En liten bonus var att de bjuder på en golfrunda på Woodlands fina golfbana i närheten.
Gillar min Carthago Chic T 47!! :yes:


Efterföljande inlägg är raderade och tråden har låsts. //HBK-webb
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen