• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddningsproblem - varm strömfördelare

F

F.d. 14270

Guest
Vi har en MecLouis 250 år 2008. När vi laddar med 220v utifrån blir den svara refflade strömfördelaren varmare och varmare. Efter 20-30 min är den så varm att man knappast kan ta på den. Vad kan detta bero på?
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Laddningsproblem - varm strömfördelare

Vi har en MecLouis 250 år 2008. När vi laddar med 220v utifrån blir den svara refflade strömfördelaren varmare och varmare. Efter 20-30 min är den så varm att man knappast kan ta på den. Vad kan detta bero på?

Det är inte säkert att det måste vara något problem bara för att den känns så varm att du tycker att det är svårt att ta på den. Redan en temperatur av 45 - 50 grader känns väldigt varmt, men är ofta vanligt på elektriska komponenter som har kylflänsar (Quote; räfflade strömfördelaren, ; slut quote)
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Laddningsproblem - varm strömfördelare

Strömfördelaren - vad menar du ?
Laddaren - 230 volt fördeleren eller 12 volt fördelaren ?
Kan du ladda upp en bild ?
 
F

F.d. 24784

Guest
Sv: Laddningsproblem - varm strömfördelare

Svalnar den när laddningen är färdig då?

Anlednigen till att det finns kylflänsar är att de skall avleda överskottvärme, och det verkar ju ske.

de
Roy
 
Toppen