• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Norrland o Blå Lagunen Gotland

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Sägs att Norrland är glest befolkat men just nu slår Blå Lagunen på Gotland rekord. Inte en enda människa finns här, endast vi står på detta fina ställe mitt under högsäsong. Har tagit bild med nya IPod men vet inte hur det funkar att lägga upp den här. Häggen från Umeå
 
F

F.d. 20262

Guest
Sv: Norrland o Blå Lagunen Gotland

Sägs att Norrland är glest befolkat men just nu slår Blå Lagunen på Gotland rekord. Inte en enda människa finns här, endast vi står på detta fina ställe mitt under högsäsong. Har tagit bild med nya IPod men vet inte hur det funkar att lägga upp den här. Häggen från Umeå

Å vi från Umeå finns i Norrköping viljen sumkig camping åk inte dit
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Norrland o Blå Lagunen Gotland

Sägs att Norrland är glest befolkat men just nu slår Blå Lagunen på Gotland rekord. Inte en enda människa finns här, endast vi står på detta fina ställe mitt under högsäsong. Har tagit bild med nya IPod men vet inte hur det funkar att lägga upp den här. Häggen från Umeå

Det har varit sydliga vindar ett tag nu, så Visby viruset kan ha spridit sig.
Förmodligen redan infört att det är förbjudet att övernatta i husbil där, eller förbjudet att parkera med PB2 !

Hälsningar från en Gotlänning i exil !
 
Senast ändrad:

Hobbyloj

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Linköping
HBK-Nr
945
Medlemskap
2024
Sv: Norrland o Blå Lagunen Gotland

Blå Lagunen välkomnar husbilar. Finns skyltade platser avsedda för husbilar.
Det finns en mycket trevlig lagun-värd där i år.
Dass och källsortering av sopor finns men inte annat vatten än det fina lagunvattnet.
Har besökt platsen flera gånger i sommar.
Vid varma sommardagar kan det bli fullbelagt på parkeringen.

Hälsningar

Lars-Olof & Gun-Britt
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Norrland o Blå Lagunen Gotland

Så här såg det ut i början av Juni -12 från luften:

Gotland-12.wmv - YouTube

Ps... Ni som har känslig hörsel gällande cover på "hard Rock Haleluja" sänk volymen... :twitcy: Ds.

-------------------------------------------------------------------------
Vi har även filmat liknande över Öland/Böda Riviera Camping senaste veckan. (kommer framöver...)

Mvh. Magnus
 
T

Teddi

Guest
Sv: Norrland o Blå Lagunen Gotland

den gröna lagunen:D den ligger på samma ställe fast ändå där:pjättefint ställe,,

specifierade husbilplatser,,ock tittar man i #brevlådan# så finns där full info, en bok om alla naturreservat på ön,,gratis,,,

gotland e inte helt #körd#:p
 
Toppen