• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

fortsättn.på kroatienresan

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
hej alla husbilsvänner!
sist jag skrev var den 27/6,ursäkta dröjsmålet men det har sina förklaringar.
dålåg vi på en liten camping i klimno krk,fin camping men uselt badvatten,så efter tre nätter så flyttade vi till camp skrila stara baska,en sliten men trevlig camping på södra krk.här var underbart badvatten och snorkling,stannade till 7/7sen tyckte vi att vi fått nog av värmen.vi hade flera gånger talat om splitvise nationalpark,så detta blev nästa mål,nårmare bestämt camping corona,fin camping där det var lätt att hitta skugga bland de storaa träden.efter första natten tog vi husbilen till den stora parkeringen för att gå och titta på de vackra sjöarna och vattenfallen.helt fantastiskt vackert,helt klart värt besväret,det tog hela dagen.sen for vi tillbaka till campingen för en natt till,sov väldigt gott.dagen därpå började vi vår resa norrut,första stoppet blev en fin ställplats mellan karavankeltunneln och villach(ps.alla ställplatser jag har nämnt finns i bordatlas).vi hade got om tid hem,så vi tänkte börja resan genom tyskland i berchtesgarden ett par nätter,närmare bestämt ställplatsen i oberou.efter en skön sval natt cyklade vi till berchtesgarden dagen därpå och bara var,det är skönt ibland.nu är vi framme vid fredagen den 13!!!vaknade halv 4 med smärtor i bröstet,gick upp drack vatten men inget hjälpte så jag väckte frugan och sa du får nog ringa en ambulans.hjärtattack.operation.en vecka på sjukhus i tyskland. flyg hem.
nu vill jag framföra ett stort tack till de svenskar som hjälpte min fru på ställplatsen,härligt atthöra hur folk ställer upp,hon hade det ju igentligen mycket värre än jag,ensam med husbil och hund.vår ena dotter flög ner och dom körde hem husbilen bra gjort,tur att vi hjälpts åt,och att hon också lärt sig köra.
ännu en gång tack till er som hjälpte frugan!!!!!
ha de bra
snart på hjulen igen
ronny o ulla-britt:swoon:
 

callee

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Vaggeryd
HBK-Nr
1609
Medlemskap
2024
Sv: fortsättn.på kroatienresan

Skönt att det gick bra med dig. Var utför detsamma som du för 1 1/2 år sen. Var inte så klok som du som kalla på ambulans, jag körde hem trodde det skulle gå över duchade körde in till akuten (fast detta var ju i Sverige). Kom in 17 30, 19 45 var jag sprängd och stentad, upprullad till hjärtintensiven.De är idag jätteduktiga även på mindre sjukhus i detta fall Ryhov ( Jönköping )
Du är säkert på banan igen, för min del är det ingen större skillnad en massa piller bara.
Ta vara på livet, krya på dig.

Mvh
callee
 

MaBi

HBK Valberedning
Inlägg
952
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
6550
Medlemskap
2025
Sv: fortsättn.på kroatienresan

Krya på dig och hälsa frun, hoppas att vi ses ute på vägarna under hösten!

Mvh Birgittha och Mats
 
Toppen