• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Piteå havsbad - stor besvikelse

Kummen

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
10790
Medlemskap
2024
Var för första gången på campingen tillhörande Piteå havsbad. Stannade dock endast en natt. Städningen och vaktmästeriet måste ha tagit långledigt. Toaletterna var förfallna och duschrummen trasiga. Medan vi checkade ut kom ytterligare gäster och klagade på att det fanns skit och blod på vissa toaletter. Bifogar några bilder nedan.

Kan istället rekommendera Västra Kajen i Piteå. En liten välskött stadsnära camping med trevlig personal.
 

Bilagor

  • 1.jpg
    1.jpg
    493,8 KB · Visningar: 8
  • bild.jpg
    bild.jpg
    526,5 KB · Visningar: 6

paffw

HBK Medlem
Inlägg
899
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2025
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Hej var där mellan 4-6.7 -12 då var allt rent och snyggt och helt, så någon gäst har nog varit lite vild.
Ha de Paffw
 
I

Ixeofors

Guest
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Vi var också där för första gången nu i sommar och stannade bara en natt med, inte alls vad vi väntat oss, dock var det helt i servicehuset vi var på då.
 

anjohn

HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2024
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Får nog hålla med Kummen om intrycket. Små och gyttriga tomter. Folk som gick kors och tvärs över tomterna. Ostädade sevicehus som också verkade ganska gamla. Pizzan för 110 kr smakade som de frysta från butik som man värmer hemma. Dock finns det nog många aktiviteter för barn där.
 

Kummen

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
10790
Medlemskap
2024
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Visserligen ska ju sådana här anläggningar vara vinstdrivande, men någonstans går en gräns när kvalitéen blir lidande, och det känns som vinstmaximering är det enda avgörande. Den känslan kom snabbt här.

Innan vi for så läste jag också i Piteå tidningen att personalen inte verkar så nöjd heller:

Anställda utan lön vid dåligt väder - - Senaste Nytt - Piteå-Tidningen -
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Trist att läsa.....

Satt i styrelsen för Pite Havsbad i början av 80-talet. Det var under Clifford Söderbergs tid och jag kan garantera att visionerna, ambitionerna och vår framtidssyn på anläggningen då, inte alls överensstämmer med den bild jag får här idag.

Ja, ibland blir man frestad at säga... det var bättre för. Psst, säg inte till min fru att jag sagt det!!
 
F

F.d. 29870

Guest
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

ja det er trist å se pite havsbad slik jeg husker også på 80 tallet det var en veldig fin camping
jeg besøkte den ofte tenkte å gjøre et besøk der men det blir skelleftå camping i stedet det er også en fin camping det er greit å få tips om dårlige plasser å campinger bør brukes oftere i forumet her:)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Piteå havsbad - stor besvikelse

Får nog hålla med Kummen om intrycket. Små och gyttriga tomter. Folk som gick kors och tvärs över tomterna. Ostädade sevicehus som också verkade ganska gamla. Pizzan för 110 kr smakade som de frysta från butik som man värmer hemma. Dock finns det nog många aktiviteter för barn där.
Var ni på samma ställe det verkar tveksamt det borde inte skilja så mycket men som vanligt på detta forum en för en emot på allt.
 
Toppen