• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

plocka isär vask....

F

F.d. 24435

Guest
I ett tidigare inlägg under "...renovering" efterlyste jag tips på hur jag lämpligen kan laga min toa-vask som gått i sönder. Fick bra respons på mitt problem.

Nu har jag kommit fram till att vasken borde kunna repareras underifrån med hjälp av glasfiberväv, plastic padding eller något liknande, men.....hur får jag loss själva vaskdelen?

Som ni ser på bilden är själva vaskdelen separerad från underskåpet men det finns inga skruvar någonstans, varken underifrån eller från sidan.

Kan jag få loss vasken om jag monterar bort vattenkranen ???
 

Bilagor

  • vask helbild1.jpg
    vask helbild1.jpg
    24,1 KB · Visningar: 194

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: plocka isär vask....

Tror du må ta av fönster-rammen, regner med at du finner 2 eller 3 skruvor der. Er det ikke det så er muligheten stor for at vasken er limt til skåpet.
 
F

F.d. 30166

Guest
Sv: plocka isär vask....

Den kanske är limmad till underskåpet.
Koppla bort rören från blandaren så följer den med bänken.
Finns väl kopplingar i underskåpet.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: plocka isär vask....

Tror du må ta av fönster-rammen, regner med at du finner 2 eller 3 skruvor der. Er det ikke det så er muligheten stor for at vasken er limt til skåpet.

Tack för ditt svar.....vasken är ej limmad i skåpet, verkar vara helt fristående från underskåpet..(går att ricka på den)...vasken har inte heller någon anknytning till fönsterramen....ser man på bilden så är skarven mellan underskåp och vask ca 10-12 cm nedanför kanten på vasken och denna skarv går runt...
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.820
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: plocka isär vask....

Vasken hänger troligen på en plåt i bakkant. Titta efter plastnitar (2?) runt kanten som kan förbinda vask och underskåp. Ofta trycker man ut pinnen i mitten så går niten att ta bort.
Du behöver troligen ta bort blandaren också.
 
Toppen