• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

F

F.d. 3487

Guest
Finns det någon seriös firma eller privatperson som har erfarenhet av import av husbil från Frankrike som skulle kunna hjälpa till med hämtning mot betalning?

Tips mottages tacksamt!

Vi har hittat en husbil som verkar passa våra önskemål men kan ej hämta själv pga olycka/skada.
 
Senast redigerad av en moderator:

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Kan även rekommendera av egen erfarenhet följande: Car&Van - Husbilar - Import - Uthyrning
Svenn-Inge Widell gjorde att mycket bra jobb i mars i år med vår Burstner 810.

Just nu håller jag på att ta hem ytterligare ett fordon med hans hjälp.

Mvh. Magnus
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Har sett en tidigare tråd, där en medlem med erfarenhet av privatimport erbjöd sina tjänster mot en mindre betalning.

Går nog att finna med lite relevanta sökord, under "sök".
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Utan att den tilltänkta ägaren är med vid affären skulle jag nog inte ge mig in i en sådan affär. Man kan ju aldrig veta vilka eventuella fel föremålet visar upp när man kommer hem till beställaren. (för övrigt ett ypperligt sätt för att importera sådant som betingar rätt höga priser på den illegala marknaden om inte tullen avbryter affären redan vid gränspassagen.)

Visst är jag otrolig "misstänksam" men om jag hade nappat på en "atraktiv dams" erbjudande om att ta med henne och hennes resväska på Nordö Link för c:a 20 år sedan för att släppa av henne i Halmstad hade nog livet varit en aning enklare för en lastbilschafför som nappade på erbjudandet. (det löste sig till slut för chaffören då man kunde konstatera att inga fingeravtryck tillhörande honom fanns på väskan.)
 
F

F.d. 3487

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Hej och tack för era svar!

Jag har varit i kontakt med Husbilen i Mellerud och väntar på besked.

Jag skulle eventuellt kunna följa med någon ner men kan ej köra hela vägen hem själv pga skada.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.378
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

När skall du ner o vart i tyskland är det? Jag har lite mässor o besöka då o då.
 
F

F.d. 3433

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Hej
Kom hem från tyskland för några veckor sedan och där var man tvungen att skriva på personligen och ha ett giltigt pass när man gjorde ägarbytet.
Men det kan vara olika.
Mvh Henrik
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Hej
Kom hem från tyskland för några veckor sedan och där var man tvungen att skriva på personligen och ha ett giltigt pass när man gjorde ägarbytet.
Men det kan vara olika.
Mvh Henrik

Nej, det är nog lika överallt i Tyskland.
En annan hake är att om man tar in mer än en bil om året kan skattemyndigheten få för sig att det är fråga om näringsverksamhet.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Hallå
Naturligtvis måste köparen åka med ner och skriva på papper och vara med när ni fixar försäkringen och plåtarna.
Sedan behövs HB gås igenom ordentligt.Brukade skriva en lista på vad som skulle kollas på.
Lite olika på modellerna.Både Bil och bodelen.Fel som upptäcks åtgärdas med engång eller blir det pris avdrag.
Framför allt är det en fördel om man kan språket och har kontaker i respektive land.
Bara en;)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3487

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Jag har varit i kontakt med Husbilen.com i Mellerud två gånger via mail och två gånger via telefon, dom lovar att återkomma men har ej gjort det så nu har jag tröttnat lite på dem.. Jag misstänker att dom har gigantisk arbetsbelastning den här tiden på året.

Jag har förstått att jag själv måste följa med ner och det är väl ok men jag vill gärna hitta någon som vill följa med och kan köra största delen av resan då jag själv har diskbråck mm.

Så är det någon som känner sig manad på en liten tripp till Tyskland går det bra att skicka ett pm eller mail, gärna då någon med erfarenhet och språkkunskap. Ersättningen kommer vi överens om.

Bilen som jag har hittat är en två år gammal alkovbil med 2000 mil på mätaren.
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Du kan kolla med Bilfynd i Helsingborg, dom är seriösa och mycket trevliga att ha och göra med.:yes:
 
F

forsvarte

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Vi importerade en husbil från tyskland 2010, med hjälp av företaget Car & Van Sweden AB Inge Widell Telefon 0705-729410.
Företaget ordnade med alla formaliteter, transport, besiktning i Tyskland och betalningar samt registrering här i Sverige

Vi är väldigt nöjda med både husbilen och företaget, som var mycket trevliga,kunniga och hjälpsamma.

Astrid+Jan Lindgren
 

Tommy Glader

HBK Medlem
Inlägg
147
Kommun
Eda
HBK-Nr
680
Medlemskap
2024
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Om två veckor kan jag hjälpa dig, jag har varit nere och köpt två husbilar och språket klarar jag, ingen kostnad jag vill bara inte ha några kostnader för egen del, ring mig på 0706041197
 
Senast ändrad:

Botilda

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
9704
Medlemskap
2024
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Vi anlitade Bilfynd förra året. Toppenkillar. De tog hem just den bil vi ville ha. Snabba svar på mail. Hjälpt oss jättemycket. Otroligt serviceinriktade.
Med vänlig hälsning
Botilda
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Kan man köra bil, betala räkningar över internet och har flugit någonstans någon gång ser jag inte anledningen att ge bort 10.000 tals kronor till någon annan.

Anlita t.ex Tommy Glader och följ med så får du lära dig hur man gör, inte svårare än att köpa bil i Sverige.

Peter :)
 
F

F.d. 3487

Guest
Sv: Finns det någon som kan hjälpa till med import mot betalning?

Tack snälla Tommy för ditt erbjudande, jag blir väldigt glader :wink:

En kompis åker med ner nästa vecka och hjälper mig att köra hem den, jag är ingen bra chaufför på långresa pga värk och sömnbrist efter olycka/skada, annars hade jag inte tvekat på att köra/hämta själv.

Kom gärna med en checklista/tips på vad man måste tänka på, Farzugbrief, COC-dokument samt kvitto vet jag om.

Ni som har erfarenhet får gärna berätta hur lång tid era transaktioner tagit, beskriv gärna om ni begärt express-transaktion från er bank i Sverige och vilken bank det då varit. Det går ej att betala med Visa-kort så transaktion är enda sättet, kontanter vill man ju inte släpa på..
 
Toppen