• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Belkin inverter-vågar jag använda den.

F

F.d. 8863

Guest
Hej!
Nedanstående kopierar jag in ett inlägg jag skrivit på "Spänningsomvandlare".
Men då jag åker ut imorgon och är jag angelägen om att höra vad ni som vet bättre säger innan dess.

"Jag var idag på em inne i en mindre (men inte helt liten) specialaffär för mobiler, datorer och tillbehör.
Köpte en Belkin Inverter 300w

När jag läser manualen ser jag "Modified sine wave".

Med hänsyn till vad som tidigare skrivits här och på andra trådar frågar jag mig
VÅGAR JAG ANVÄNDA DEN till datorn i Husbilen?


Kan det verkligen vara så att en specialaffär och märket Belkin (som väl inte är helt okänt) säljer en grej som kommer att ta kål på min dator.


Som sagt, VÅGAR JAG ANVÄNDA DEN?"
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Belkin inverter-vågar jag använda den.

Jag tror inte att någon vågar ge dej ett säkert positivt svar på din fråga, för vad resultatet blir med din kombination kan ingen säga säkert. Vill du vara helt säker när det gäller elektronikprodukter måste du köpa en inverter med riktig sinuskurva, annars finns det en viss risk att datorn tar skada!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Belkin inverter-vågar jag använda den.

.................VÅGAR JAG ANVÄNDA DEN?"

Jag tror det går bra under vissa förutsättningar. Jag har ett taxiföretag och vi kör i runda slängar till och från arlanda 15000 gånger per år. Resan tar drygt en timme. Ca 20% av kunderna använder våra omformade till sina laptops och mobiler. Vi har aldrig under de 7-8 år vi använt det fått en reklamation på förstörd utrustning.

Jag tror att så länge man använder den och det går genom ett batteri som samtidigt laddas är det nog inga problem.

Men jag själv har köpt en Dometic omformare med ren sinuskurva för svindyra pengar. Jag vill ha bra grejer i min Plåtis. Men jag gjorde det mest för att få bra funktionalitet och slippa tänka på att slå av och på saker när jag ansluter yttre ström.
 
Toppen