• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kreta under våren

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Vi är precis hemkomna från en fyra veckor lång vistelse på Kreta. Basläger i en trevlig bergsby, Zaros, centralt på ön. Vi hyrde bil 26 dagar och har kört runt i jakten på blommor och fåglar. Extremt smala och gropiga vägar i bergen och genom byarna och här och var absoluta körhinder pga ras; inget lämpligt mål för husbilsresa alltså (och vi såg inte heller en endaste husbil under vår vistelse)!

Här en bild från en lite bredare väg, i Amaridalen, och lite bilder på floran: I slutet av mars mycket anemoner, vilka efterhand ersattes av vallmo. Senare mängder av orkidéer och hela fält av vilda kretensiska tulpaner.

Bilder på fåglar vill jag inte lägga ut här och nu eftersom dessa skall komma till användning vid de biologiska bildgåtetävlingar i vilka några klubbmedlemmar deltar.

IMG_0288 (Large).JPG

IMG_3843 (Large).jpg

IMG_3847 (Large).jpg

IMG_3877 (Large).jpg

IMG_3910 (Large).jpg

aake
 
Toppen