Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag ska försöka med ord. Först måste du lossa plastskydden som sitter ovanför och under lampan.
För att göra detta så måste du öppna huven och på sidan ser du kryss-skruvar. Plastskyddet där nere sitter det en skruv lossa den och sedan så sitter resten fast med klipps. Jag tog sedan en stor flat skruvmejsel och virade lite tyg runt för att inte skava lacken när jag försiktigt tog bort skyddet.
Plastskyddet ovanför sitter med två stycken kryss-skruvar lossa dem och ta loss skyddet. Här sitter också klipps böj försiktigt upp och dra ut.
Nu ser du alla skruvar som håller strålkastaren tre st 10mm. Lossa dem så är den lös men glöm inte lossa kabeln som går in till lampan. Det är en snabb kontakt.
Hoppas du förstår. Inte lätt att berätta med text hur man ska göra.
/R
Hej Affezell!
Jag vill också gärna veta hur man på ett bra sätt drar kablar genom torpedväggen på en Fiat 2011. Tack på förhand.
Hälsningar
Per
Jag håller med föregående talare i att det borde finnas en länk där man kan diskutera och rådgiva varandra om frågor relaterade till chassi och kaross. Det är svårt att få tag på relevant information om enkla reparationsåtgärder som att byta strålkastare, ta bort dörrsidor mm mm.[/
Öppna liknande som husbilsmärken för bil märke..
Jo precis om man vet om detOm du håller fast den runda blanka knottrade muttern när du lossar den nedre bulten så ändrar du inte justeringen.
Olle![]()
Jag ska försöka med ord. Först måste du lossa plastskydden som sitter ovanför och under lampan.
För att göra detta så måste du öppna huven och på sidan ser du kryss-skruvar. Plastskyddet där nere sitter det en skruv lossa den och sedan så sitter resten fast med klipps. Jag tog sedan en stor flat skruvmejsel och virade lite tyg runt för att inte skava lacken när jag försiktigt tog bort skyddet.
Plastskyddet ovanför sitter med två stycken kryss-skruvar lossa dem och ta loss skyddet. Här sitter också klipps böj försiktigt upp och dra ut.
Nu ser du alla skruvar som håller strålkastaren tre st 10mm. Lossa dem så är den lös men glöm inte lossa kabeln som går in till lampan. Det är en snabb kontakt.
Hoppas du förstår. Inte lätt att berätta med text hur man ska göra.
/R
Tack för ett bra svar!
På min är där på "bild 2" 2 skruvar en på varje sida, Årsmodell 2010 juli.
Härligt forum!
Mvh.