• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp med gasolomkopplare

TommyoAnnica

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
9639
Medlemskap
2024
Hej Alla!
Jag har en automatisk gasolomkopplare som jag tänkte montera i husbilen, tyvärr så har jag ingen bruksanvisning till den. Är det någon som har en likadan som kan förklara för mig? Vad är det gröna vredet till? Hur vet man när den växlat tub? På denna finns det bara en röd markering i glaset, ingen grön. Så nu lämnar jag över frågan till den fantastiska databasen husbilsklubben :p

IMG_0985.JPG
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.594
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Hjälp med gasolomkopplare

Vredet (skall stå horisontelt) och peka på den flaska som är den primära. När den primära flaskan är slut slår omkopplaren över till den sekundära flaskan utan att vredet ändras. Indikatorn (skall monteras nedåt) visar grönt när primärflaskan levererar gasol men går över till rött när den är tom och omkopplaren slagit över till sekundärflaskan (om det finns gasol i den).

Det finns en fjärrindikator att köpa till, så att man kan ha en lampa inne i husbilen som tänds när omkopplaren har slagit om till sekundärflaskan.

På anslutningen mittemot indikatorn kopplas röret till förbrukarna.
 
Toppen