• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Testa och jämför batterikapacitet 3 - varselljus / DRL !

  • Startad av Startad av F.d. 55451
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55451

Guest
Nytt varselljus och bodels batteri AGM - samma storlek.

Förbruk under färd < 1,5 A ( generator ström- batteri stabiliseret)

Konsumtion efter (ful) laddat ( 7 steg till 14,3 volt) :
15 min av 1000 W = 250 Wh - inkl. inverter
= 21 Ah

Uppladdning av batterier under färd vid omtrent 10 grader:

lad250w med led.jpg29022012501.jpg

Vid 14,3 volt laddat som fron början.
Vid 14,4 volt -börjar gasgräns och batterier minskner modstanden (mer ohm) och ampere reduceres fort.
Vid 14,7 volt börjar generator regulering 14,7 ner till 14,3 volt.

Mätinstrument 1: tangAmperemeter med 2,8% precision
Mätinstrument 2: voltmeter testat med 0,5% precision i siffror
Möjliga max. avvikelser på 0,04 volt

Jämfört med, http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/394939 och http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/398159 det har varit

en allmän förbättring av 10 - 20% snabbare och högre spänning - som ett resultat av fordonets varselljus.

Den höga ström/spänning från början av testen, är förmodligen ny och mer AGM batteri.
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen