• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Terje Hellesö

F

F.d. 52945

Guest
Hej!
Vet inte om detta tillför något direkt på forumet men eftersom diskussionen varit uppe tidigare om denna sk. "naturfotograf" så tänkte jag att lite nytt info är att läsa.

Enligt Helsinborgs Dagblad hade Terje varit och hållt en föreläsning om sitt arbete och bla. diskuterat sitt fusk i branschen och varför han "flippat" ut..inget intressant att läsa egentligen förutom att han fick ett "återfall" vid nyår och publicerade fuskbilderna av lodjur på nätet igen...emellertid tog han bort dem nyårsdag, han har nu lovat släkt och vänner att de skall "stoppa" honom om han gör det igen......

(Terje går sedn 4 månader hos psykolog)

//Pilot
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Terje Hellesö

Terje är sjukskriven, så jag undrar om han verkligen håller några föreläsningar.
Man börjar ju verkligen undra när karln på nytt lägger upp en ny lodjursbild på sin blogg och påstår att den är tagen i Mullsjö på några meters håll.

Efter att den ifrågasattes, togs den bort illa kvickt. Undrar varför...

Han var med i en paneldebatt hos Publicistklubben i förrgår, klicka här för att läsa mer.

Där kom frågan upp angånde det sist lodjuret, han påstod då att den inte var fake.

Där var även ordföranden i /N med, och hans kommentar till Terjes svar om den bilden är: "– Förklaringen känns konstruerad eftersom han inte haft den upplevelsen. Det finns inte så mycket lodjur i Mullsjö"

Det spekuleras om att han antingen har tagit bilden vid ett annat tillfälle i en djurpark, eller så har han fotograferat av bilden (som han kanske tidigare har tagit i djurpark) just den dagen. Då har han ju egentligen också tagit bilden på nyårsdagen i Mullsjö. Fast inte i skogen, utan hemma. Jag vet inte vad jag ska tro, men hoppas att sanningen hinner ikapp honom så småningom.

Fotografen Mats Andersson gjorde ett inlägg i sin blogg redan några dagar efter Terjes nyårslodjur. Läs här. Efter den publiceringen tog Terje bort sin bild.

Han har åsamkat Photo Natura, där jag också är med, en förlust på 100 000kr i och med att vi fick kassera boken med hans ljugerier och förfalskade bilder. Varje medlem i den ekonomiska förening som bildades för bokprojektet, har dessutom förlorat 2000 kr.

/Ludde
 
Toppen