• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Malmö

Häggen

FD HBK Medlem
Inlägg
630
Kommun
Umeå
HBK-Nr
5265
Medlemskap
2022
Men hallå, vad håller på att hända i Malmö??
Det verkar ju skjutas hejvilt där nere. Ny
dödsskjutning på ett cafe i kväll.
Häggen i Umeå
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Malmö

Ja, min gamla födelsestad har blivit "high Chaparall" ledsamt att följa i tidningarna och övriga media!
Pilot
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Malmö

Ser man det från Umeå kan det vara svårt att förstå. Tillbringade mina första 18år i dessa kvarter. Uppväxt 1000m därifrån och följt området länge, även då jag numera bor på annat ställe. Var faktiskt på den aktuella adressen och jobbade häromveckan.
Gå in på Google map och flytta ut den gula gubben på gatan och gå omkring på Västanforsgatan och bilda dig en egen uppfattning.
 
F

F.d. 53053

Guest
Sv: Malmö

Ja det är rent farligt att gå på ett cafe o fika eller måla. nä vart skall detta sluta :snowman-2-icon:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Malmö

Men hallå, vad håller på att hända i Malmö??
Det verkar ju skjutas hejvilt där nere. Ny
dödsskjutning på ett cafe i kväll.
Häggen i Umeå

Förresten, hade ni inte ett "pucko" i Umeå för några år sedan som fick öknamnet "hagamannen", undrar när rätts-Sverige tänker släppa ut ett sånt monster i samhället igen?

Jag tror inte att det finns en enda stad/by som inte har sina idioter som gör sej ett namn genom att göra skit för andra vanliga hederliga människor!

Pilot
 
F

F.d. 23772

Guest
Sv: Malmö

Förresten, hade ni inte ett "pucko" i Umeå för några år sedan som fick öknamnet "hagamannen", undrar när rätts-Sverige tänker släppa ut ett sånt monster i samhället igen?

Jag tror inte att det finns en enda stad/by som inte har sina idioter som gör sej ett namn genom att göra skit för andra vanliga hederliga människor!

Pilot
detta är bara självsanering i undre världen :snowman-2-icon:
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Malmö

Nej, det här inte inte bara självsanering i den undre världen. Visst har kriminella blivit dödade och skadade vid de här skjutningarna. Dessvärre har ett antal helt oskyldiga blivit det också. Tycker uttrycket "självsanering" är förbannat tråkigt. I Malmö kommer det här att bli ett stort samhällsproblem om inte polisen kommer tillrätta med skjutningarna. "Muslimska friskolans" beskrivning av den senaste skjutningen och kopplingen till islam, ser jag som rätt ointressant . Det är mer en partsinlaga för en grupp muslimer, som försöker förklara det som händer som bevis på västvärldens dekadens. Normala muslimer besöker lika ofta klubbarna runt Norra Grängesbergsgatan, som normala svenskar eller rättroende kristna. Så gör inte det här till nån konstgjord religions- eller rasfråga. Det här är ett allvarligt samhällsproblem!

Krister N
 

Faran

HBK Medlem
Inlägg
163
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6353
Medlemskap
2024
Sv: Malmö

Vi har detsamma i Göteborg, det skjuts hej vilt o kors o tvärs. Här säger polisen att man behöver inte vara orolig om man inte tillhör kriminella kretsar. Både Gbg o Malmö har kriminella MC-klubbar och enligt polisen i Gbg är det kriminella gäng som gör upp med varandra.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.856
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Malmö

Så hanteverkaren som blev ihjälskjuten för nån vecka sedan behövde inte vara orolig? Visst är det kriminella personer som skjuter, men det verkar f n vara mer personliga uppgörelser än rena gängkrig. De brukar ha en annan karaktär än de senaste skjutningarna i Malmö. Jag mår i vart fall förbannat dåligt av de här skjutningarna. Sen är faktiskt stora delar av allmänheten en del av den marknad som skapar grogrund för de här kriminella. Vi vill handla billigt, vi köper svartsprit, vi vill reparera bilar billigt, vi vill få hjälp i trädgården billigt, osv! Allt som stjäls och undanhålls, konsumeras..., inte så sällan av oss "vanliga" medborgare!

Krister N
 
Toppen