• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

F

F.d. 50175

Guest
Denna härliga plats på jorden fick vi kännedom om genom det trevliga sällskapet med Anita i spetsen som vi av en slump träffade på varuhusområdet utanför Murcia och rekommenderade denna platsen.
Vi var på väg till värmen och trodde att ju längre ner desto bättre, men den här medelhavsbukten bjuder på torrare medelhavsklimat, och bättre än så här kan vi inte önska oss.
Tilläggas kan att vi bara haft husbil i 3/4 år, så detta är vår första långresa hit ner.
Husbilsklubbens insändare har bistått mig med all information inför resan, och jag har inte känt någon större oro.
Redan under tiden kring beställningen av bilen, hösten-2010, gick jag med i husbilsklubben och läste på mycket om husbilar och resor.
Tack alla ni som generöst har delat med er av ert kunnande och erfarenhet.
Ni får gärna titta in på vår hemsidesblogg. www.nyttamednoje.wordpress.com

Hälsningar
Jan o Charlotta och vår pudel Ferry.
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Hej Jan och Charlotta.

Kul att jag kunde berätta om den trevliga campingen för er. Roligt att sedan se att ni kommit hit.

Hoppas att ni kommer att trivas lika bra som vi här i Paradiset.

Anitha.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Hej Anitha! Har ni Nizze med er i Spanien? Jag funderar på att ta med mig Millan vid nästa utlandsresa.

Jappe
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Hej Jappe!

Klart att Nizze är med oss i Spanien. Han har frågat efter dig. "Ta hit den där mannen som kliade mig på magen så ska jag bita honom igen." Din Millan och Nizze skulle kanske komma bra överens. I alla fall bättre än ni två.

Nizze trivs här i Bolnuevo. På vår plats har han ett fint utsiktträd.
 

Bilagor

  • Dec26_02.jpg
    Dec26_02.jpg
    90,9 KB · Visningar: 2
  • Dec26_03.jpg
    Dec26_03.jpg
    111,8 KB · Visningar: 11

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Hur sjutton klarar ni det? Rymmer han inte hela tiden? Finns det någon sele som fungerar? Blir han inte "campingiserad", längtar hem m.m.? Frågorna hopar sig! Jag är väldigt nyfiken på hur ni klarar av att resa utomlands med Nizze!

Jappe
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Hej Jappe!

Klart att Nizze är med oss i Spanien. Han har frågat efter dig. "Ta hit den där mannen som kliade mig på magen så ska jag bita honom igen." Din Millan och Nizze skulle kanske komma bra överens. I alla fall bättre än ni två.

Nizze trivs här i Bolnuevo. På vår plats har han ett fint utsiktträd.


Nizze måste fråga dig om det är någon slags rundat safariroom man ser på bilden?:santa1:
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Bolnuevo, Mazarrona från Ängelholmarna

Nizze har en bra sele med band runt halsen och band runt magen. Det fungerar bra. Han har aldrig kommit lös från den. Om han kommer lös så springer han inte iväg utan det är lätt att fånga in honom.

Han är van att åka med oss i husbilen. Första gången var han 8 veckor. Nu är han 8 år. När vi är hemma i Sverige så går han lös. Han finner sig i det mesta men inte att bli kliad på magen.

Svar till Carthagofrik: Länken nedan går till firman där vi skickade efter tältet i våras. Vi gav 2050 kronor med leverans på vår trappa.

online-zeltshop.de Zelte Zelt Vorzelte Campingartikel :: Teilvorzelte > Hypercamp Space Camper 390
 
Senast ändrad:
Toppen