• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Mobilt bredband i Marocko

F

F.d. 50007

Guest
Är det någon som har erfarenhet av att surfa på internet i Marocko? Kan man köpa kort för mobilt bredband? Fungerar bredbandet, är det rimliga uppkopplingstider? Finns det trådlöst WIFI? I så fall var? Hur lätt är det att få tag på McDonalds, Max o Hotel med trådlöst Wifi gratis? Vi kommer att resa m husbil till Marocko 10 jan 2012 och stanna där 6-8 veckorhttp://www.husbilsklubben.se/forums/images/smilies/smile.gif.
mvh Arnes hustru Anita

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Mobilt bredband i Marocko

Det finns en app som heter WiFi Finder som letar upp WiFi-hotspots. Man kan ladda ned databasen på 320000 hotspots i förväg för att använda den offline.

Jag vet att en del hotell har hotspots men de flesta är nog endast för hotellets gäster. Annars verkar det vara glest mellan dem i Marocko.

O

Oskar-543

Guest

Du kan i alle Telebutikker köbe en Dong + Lade den pr. måned det hedder
Maroc Telecom 3G det virker ret godt de fleste steder hastigheden er meget
varierende fra By til By vi köber altid dette og du forlänger det i Telebutikkerne
men tag din Dator med i Butikken så ordner de det hele
Det er ikke så Dyrt

Erik:twitcy:

M

mikkis

Guest

hej
Förra vintern var vi i Marocko. På ett köpcentrum köpte vi en dong med kort som varade i 3 månader och FRI surf för ca 500 sek. Vi hade bättre uppkoppling i marocko än vi hade i Spanien. då kan jag tillägga att vi har ett riktigt spanskt abonnemang.
Vi hade INWI i marocko..

mikkis

M

mikkis

Guest

hej
Ja det var på Marjane i Agadir vi köpte hdm INWI internetet,,, det finns även bacon där och skinka.....

Mikkis

Toppen