• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vad är rätt

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 25279

Guest
Hejsan

För det första är inte detta något påhopp på den som skapat
julstämmningsbilden överst på hemsidan. Den är hur fin som helst.
Jag bara undrar.
Adventsljus från höger till vänster.
Ser väldigt bakvänt ut för mig, men det kanske är olika traditioner.
Låt oss ha en liten enkel diskussion så här i adventstider.
Vilket håll gäller för er???

/Lj

(Banka nu inte ner mig i snödrivorna för detta inlägg :oops:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: vad är rätt

Regeln är tydligen att man tänder det yttersta ljuset på staken först, sedan beror det på från vilket håll man betraktar den, om det är från bak- eller framsidan.

De flesta väljer att tända ljusen på söndagen, men helgens vilodag i den kristna traditionen inleds redan vid lördagens helgmålsringning klockan 18. I till exempel förskolor, skolor och på andra arbetsplatser tänds adventsljusstaken ofta redan på fredagen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25279

Guest
Sv: vad är rätt

:):):):):):):):)
:):):):):):):):)

FULL POTT

(Jag skulle nog ta ljuset mittemot)

/LJ
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: vad är rätt

Hej!

Tror att det är så här. Den som står bakom bilden och således skapat den står även bakom ljusstaken och har således tänt den från vänster.
Eller?

Roadglider
 
F

F.d. 24320

Guest
Sv: vad är rätt

här hemma har vi olika åsikter så vi kompromissar och börjar i mitten :wub:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: vad är rätt

Från mitt håll är det höger och från Gunillas håll är det vänster, vi sitter mittemot varandra.

Vi vill att alla våra HBK-vänner ser upp (eller ner) så ni inte bränner ljusen i båda ändarna.

Något som är helt rätt är att kolla var brandfilten och brandsläckaren är och om brandvarnarna fungerar.

God Andra Advent

:):msn_cake::)
 

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: vad är rätt

Jag ber om ursäkt att jag tillverkat grafik i hundratals timmar som inte passar alla, jag skall inte göra om det igen. Vi får hålla tillgodo med den grå bakgrunden och klubbmärket i fortsättningen.
Att gardera med "För det första är inte detta något påhopp på den som skapat julstämmningsbilden överst på hemsidan. Den är hur fin som helst. " och sedan ifrågasätta det i nästa mening köper jag inte.
Jag kommer att tänka över om jag i fortsättningen kommer att tillverka grafik som irriterar och känns "obekvämt".
/Postis
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: vad är rätt

Jag ber om ursäkt att jag tillverkat grafik i hundratals timmar som inte passar alla, jag skall inte göra om det igen. Vi får hålla tillgodo med den grå bakgrunden och klubbmärket i fortsättningen.

Vadå? Det är jättebra...

Bry dig inte om att någon klagar. 7000 andra gillar vad du gör.
 
T

Teddi

Guest
Sv: vad är rätt

Jag ber om ursäkt ................

hej kompis,,ja står helt på din sida,,ock då har du ändå varit med från början,,klubben e såpass stor att alla kan inte tillfredsställas,,ock de gäller i princip allting,,
men ja beundrar dina bilder,,du gör så gott du kan,,ock ja tror att ja ock gjort detta under dessa år,,men om tre veckor e de slut,,
sedan sitter ja på läktaren o läser om alla med det stora kunnandet av skrivande men desto mindre att hjälpa till med den praktiska utveclingen,, för till syvendes o sist e de vi medlemmar som står utvecklingen av denna kanonförening, tjao,,,
 
F

F.d. 25279

Guest
Sv: vad är rätt

Postis

Du får gärna tala om var i min tråd jag pratar negativt om din toppbild????????????

/Lj
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: vad är rätt

Snälla Postis, fortsätt med dina fina vinjetter till sidan. Jag är säker på att vi är många som uppskattar ditt arbete med vinjetterna. det är alltid spännande att se vad som kommer vid olika högtider och andra ändringar. Tittar alltid med glädje på vinjetten för att inte tala om alla roliga tävlingsbilder. Jag är säker på att du har stort stöd av medlemmarna för ditt arbete. Hoppas många stöder mej med detta inlägg genom att använda tackknappen.
Ove.G (som varit med länge)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen