• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ta bort stripes?

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Ta bort stripes?

Jag har för mig att Biltema har en gummitrissa som man sätter i en borrmaskin som man sedan kör på låg hastighet och som avlägsnar dekaler.
//W
 
F

F.d. 16416

Guest
Sv: Ta bort stripes?

Brukar man inte försiktigt värma med exempelvis en hårtork och sedan dra bort dom. Därefter rengöra med T-sprit. Finns ju risk för att lacken eller plasten under stripsen kommer att avvika från den övriga ytan.

Kan nog vara pilligt och tidskrävande, om stripsen är spruckna och torra.

Roadglider
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2944

Guest
Sv: Ta bort stripes?

Man gör som när man tar bort klubbmärken.
Ta en värmepistol. kör på lägsta värme och börja i ett hörn.
Sedan är det bara att köra på. Blir det för hett om fingrarna är du för nära.
 
F

F.d. 55395

Guest
Sv: Ta bort stripes?

Om man behöver något mer än värme fungerar det bra med en tunn plast skiva ej för hård jag använde plastskylten verkstaden sätter på nyckelknippan vässade kanten med kniv detta skadar ej lacken. HÄLSN.
 

boppe

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
6385
Medlemskap
2024
Sv: Ta bort stripes?

Rekommenderar också värmepistol, mkt försiktigt förstås, det får inte bli för varma givetvis men detta är mkt bättre än "mekanisk" borttagning, trissor o dylikt, då det är stor risk för att man skadar även lacken med det.:mcride:

M v h
Bosse
 
Toppen