• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubben på mobilen

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Hej!

Nu när alla smarta telefoner och plattor tar över cyberrymden, vore det inte bra om vi kunde ha en egen inloggning för smarta telefoner för att chatta på forumet.

Som det är nu är det lite för bökigt och för liten text på mobilen. Andra hemsidor som Nordea, Hemnet har jättebra android och iphone appar. Jag vill ha en Husbilsklubb app.;)
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Fungerar HBKs vBulletin-version med tapatalk?

I så fall är ju det en väg att gå.
Såg att det fanns en tråd om detta i April, men ingen efter det.

//Stefan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Det fattas tydligen ett "add-on script" som måste installeras först.

Efter uppgradering och byte av server skulle det funka. Det har kanske glömts bort?
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Kul att höra att något är på gång.

Ibland har man några timmar bredvid chauffören. En app där man kan chatta med Androiden i forumet samt ev bigoga ett foto som man tar från mobilen. Det vore perfekt.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Använd Opera Mobile, jag surfar/postar hur lätt som helst från min Nokia N8. Opera sparar login/lösen, behövs inga specialappar till någonting.

Peter :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Använd Opera Mobile, jag surfar/postar hur lätt som helst från min Nokia N8. Opera sparar login/lösen, behövs inga specialappar till någonting.

Peter :)

Touch BB eller Tapatalk blir svårare eftersom de kräver ett add-on script på forumets server. Vanlig surfning klarar vilken smartphone som helst med eller utan Opera.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Jo det funkar med både Opera och en Laptop i knät. Men ska jag använda min Xperia eller HTC blir det lite plottrigt.

Ingen stor grej. Men Husbilsklubben är ju egentligen ett enda stort forum som alla dras till p.g.a den speciella kunskapen som finns här.

Det här forumet fungerar jättebra. Percis son min bank Nordea funkar bra i datorn. Nu när Nordea kommit ut med sin app har jag gått över till andriod och är sällan in på datorn längre.

Jag tror att fler skulle komma hit. Speciellt p.g.a att vi är ett mobilt gäng som gillar utrustning som inte är för stora och tar för mycket ström.

Men det är inget gnäll från mig. Jag gillar forumet som det är. Men det går att förbättra.. ;)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Husbilsklubben på mobilen

Det finnes muligheter for å hjelpe til, send inn informasjon om hva du kan av web, linux, databaser og programering. Dette kan sendes inn ved hjelp av kontakta oss i høyre spalte.
 
Toppen