• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Med tanke på Jappes lastbilstråd...

F

F.d. 25189

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

En hel del Polska lastbilar på våra vägar också ! Så att hålla sig borta från Polen räcker nog inte :wideeyed:
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Jag hoppas verkligen att detta är en skröna.
Det finns ju väldigt många sådana som cirkulerar...

//Stefan
 
L

linde

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Av de länder jag kört i är Polen värst, omkörningar även vid skymd sikt. Trodde det berodde på att de fått råd att köpa snabba bilar. Det är kors o blommor efter vägen troligtvis till minne av olyckor.:(
 

bossebagare

HBK Medlem
Inlägg
132
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8546
Medlemskap
2024
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Angående polska förare.De har kommit för att stanna,kör som galningar och se på parkeringarna som de står på, de har den störst soptunnan som finns våran natur, ut med skiten genom rutan,det gäller även andra chaufförer specielt de som kommer från gamla öst.Tänk på detta nästa gång ni går och handlar mat, dessa produkter har körts av dessa förarare ett av deras stora lager ligger i västerås billigt skall det vara och kvaliteten blir där efter.på bilarna står det frode laxxxxx.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.501
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

frode laxxxxx bilarna använder rastplatsen vid E18 mellan Hallstahammar och Västerås som långtidsparkering för sina bilar...stå altid 2-4 bilar.
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Angående polska förare.De har kommit för att stanna,kör som galningar och se på parkeringarna som de står på, de har den störst soptunnan som finns våran natur, ut med skiten genom rutan,det gäller även andra chaufförer specielt de som kommer från gamla öst.Tänk på detta nästa gång ni går och handlar mat, dessa produkter har körts av dessa förarare ett av deras stora lager ligger i västerås billigt skall det vara och kvaliteten blir där efter.på bilarna står det frode laxxxxx.

Håller med om det mesta som skrivs om lastbilsförare från gamla öst, men varför hänga ut Frode Laxxxxx, Frode har stått åtalad för otillåten cabotagetrafik men tingsrätten friade det danska åkeriet 2011-05-30 därmed får man anta att Frode Laxxxxx följer svensk lag. Däremot tycker jag att polisen borde kontrollera lastbilar och förare från öst så vi slipper fulla chaufförer och bilar med dåliga däck. Dom utländska förarna meddelar varandra när kontrollstationerna är bemannade, och poliser ute på vägen verkar dra sej för att kontrollera utlänska bilar.

Bosse
 
F

F.d. 53022

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Det är riktigt att Frodes använder öststatsförare liksom flera andra Danska o Svenska åkerier, men frodes är känd för att ha bra ordning på sina bilar o chaufförer. Dom värsta syndarna är öststatsåkerier som kör med gamla bilar och dåliga däck vintertid.

Bosse
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Här kunde vi hålla oss för skatt. Rastplats i södra Tyskland påväg ner till Medelhavet. Vi låg och vilade när det dunsade till:
 

Bilagor

  • lbi.JPG
    lbi.JPG
    341 KB · Visningar: 18

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Aha, det kanske var en "öststatsförare" i den här bilen

polack kanske.jpg!

-

fraktgods.jpg

Ett exempel! Måste vi verkligen köpa alla dessa utländska ostar av tveksam kvalitet som fraktas fram och tillbaka i Europa? Så länge vi låter skickliga marknadsförare hos några stora bolag dupera oss så får vi finna oss i att långtradarna hopar sig på vägarna. Den här bilden tog jag i Zadar men det ser ungefär likadant ut i alla ostdiskar i hela EU idag! Den inhemska produktionen i många länder i Europa slås snart ut av de stora internationella bolagen och då sitter vi verkligen i skiten! Vill vi ha det så?

Köp inhemska varor och lokalodlat i första hand!

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Med tanke på Jappes lastbilstråd...

Mammas pojkar är di...
De menar väl men förstår inte bättre...
Annat är det med portugisiska tradare. Jag vet inget om deras avsikter eller motivationsbild, men se upp med dem!
Nästa gång jag hamnar bakom en sådan, tar jag en kaffe paus utan ens försöka att köra om...
 
Toppen