• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rimor katamarano 3

F

F.d. 50247

Guest
Hejsan allihop
Vår familj 2 vuxna/2 barn har precis blivit med husbil, en Rimor Katamarano 3 av årsmodell 2008.Vi är verkligen nöjda och tycker husbilslivet passar oss perfekt med alla trevliga och hjälpsamma husbilsvänner.
Nu en undran: Är det någon som har tips och råd på hur man får tag i en manual till en Rimor Katamarano 3
??? Har varit inne på en Italiensk sida efter tips på detta forum , där hittade jag hur elpanelen fungerar. Men skulle vilja ha en mer övergripande manual om det finnes. Självklart kan jag köpa en kopia om någon har möjlighet. Stort tack på förhand .

Vänliga hälsningar
Peter Johansson:)
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Rimor katamarano 3

Kolla med Lindströms Husvagnar i Bålsta.
Dom är återförsäljare och kanske kan fixa ett ex.
Jag har en Europeo 69P -11 och har haft en Europeo NG10/P -02.
Är det nåt speciellt ni undrar över?
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: Rimor katamarano 3

Tackar Lasse G för tipset, det var inget speciellt i dagsläget utan mest för att få allmän koll på bilen.
Vänliga hälsningar
Peter J
 
F

F.d. 50247

Guest
Sv: Rimor katamarano 3

När denna tråd ändå är igång, är det någon som har efarenheter, tips och råd när det gäller en Rimor Katamarano byggd på en Ford transit..
Vänliga hälsningar
Peter J
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Rimor katamarano 3

Mja, min Europeo NG10/P var byggd på en Transit 2,4L 90hkr -02 om det hjälper.
 
Toppen