• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jag skäms inte!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.684
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Jag var ute på min morgonpromenad (vart är ointressant).
Där gick jag i mina egna tankar som jag brukar göra. Helt plötsligt
så låg det en femhundralapp på backen. Jag tittade mig runt och det fanns
ingen person i närheten så jag stoppade femhundringen i fickan.
När jag kom hem så startade jag upp datorn, gick in på min bank och
satte in femhundra på barncancerfonden.

Eftersom det inte fanns någon i närheten som kunde göra anspråk på sedeln
så kändes det rätt att förmedla slanten till barncancerfonden.

HaDe
Hasse
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.684
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

Publikanen
Har du tappat den sedeln? Då kan du precisera var du tappade den.
Eftersom den nu finns hos barncanserfonden så ersätter jag dej gärna
HaDe Hasse
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

Nej jag har inte tappat sedlen, vad får dig att tro det???? Men jag hade lämnat in den till polisen.

Med vänlig hälsning.
Publikanen
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Jag skäms inte!!

Hasse! Ska han ha den så ska han uppge sedelnumret! Hur vet du annars att det är hans? Tycker du handlat klokt, ärligt och generöst! Skulle du mot förmodan bli skadeståndsskyldig för femhundringen ställer jag upp med hälften! :)

Krister N
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

Jag har inte sagt att du skulle lämna den på gatan. Hittegods brukar man väl lämna till polisen.

Med vänlig hälsning.

Publikanen
 

Publikanen

HBK Medlem
Inlägg
142
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
6066
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

...nja, vi är ju oftast korrumperade, har låg lön och taskig samhällssyn, så...! Sen är det ju några år sedan jag var på "fältet", så det har säkert blivit ännu sämre. :)

Krister N

De poliser jag varit i kontakt med har jag ej upplevt på det sättet som du beskriver.
Jag har nog varit för godtrogen.

Med vänlig hälsning.

Publikanen
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.942
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Jag skäms inte!!

De poliser jag varit i kontakt med har jag ej upplevt på det sättet som du beskriver.
Jag har nog varit för godtrogen.

Med vänlig hälsning.

Publikanen

Publikanen hallå! Jag skojade! :) Jag får ibland berättigat skäll av webbarna att min ironi inte alltid märks! Jag måste bätra mig. :oops:

Vi har en mycket bra poliskår som idag aktivt jobbar mycket med värdegrunds- och bemötandefrågor. Vid internationella jämförelser är vi i topp. Sen måste man ändå alltid jobba med just värdegrunder som etik och moral. Så att en polis inte snor en femhundring är för mig en självklarhet!

Krister N
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Jag skäms inte!!

Hasse! Ska han ha den så ska han uppge sedelnumret! Hur vet du annars att det är hans? Tycker du handlat klokt, ärligt och generöst! Skulle du mot förmodan bli skadeståndsskyldig för femhundringen ställer jag upp med hälften! :)

Krister N

Är det ok om vi delar på tre??
Tycker det var hedervärt gjort, Hasse!
Hmmm - tänk om vi alla 6 000 medlemmar skulle lägga en tia om året till Barncancerfonden.
 

Rolf och Monica

HBK Medlem
Inlägg
1.394
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Jag skäms inte!!

Jag plockar ibland pantburkar när jag är ute och går. När jag har fått ihop 50 kr pantar jag dem och sätter in 100 kr till något välgörande ändamål. Synd bara att det inte är pant på de importerade burkarna för de utgör ju minst 95% av alla som ligger och skräpar. Eller det kanske är tur efter som jag skänker lika mycket ur egen kassa som det jag får ihop i burkar. Det är ju inte få burkar det handlar om.
:msn_beer:
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Jag skäms inte!!

Du hade kunnat skänkt den till de som inte har råd att betala ställplatser/campingar - de är också behövande :D ;)
 

Olle Jonsson

HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
883
Medlemskap
2025
Sv: Jag skäms inte!!

Hasse! Ska han ha den så ska han uppge sedelnumret! Hur vet du annars att det är hans? Tycker du handlat klokt, ärligt och generöst! Skulle du mot förmodan bli skadeståndsskyldig för femhundringen ställer jag upp med hälften! :)

Krister N

500-hundringen är min, jag kan beskriva utseendet i detalj.

OBS Skämtsam ironi.
 

Eila & Pentti

HBK Medlem
Inlägg
3.924
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
4285
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

Mitt konto gapar efter pengar , så de som vill sätt in summor med fler nollor efter, sisådär sju åtta nollor efter femman. (och inga komma tecken emellan)
Jag hade behållit 500 lappen själv.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Jag skäms inte!!

Hjälper också givetvis till med en hundring om det skulle behövas !
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Jag skäms inte!!

Det behöver inte heller....men...
enligt lagen skall dock på allmän plats upphittade föremål av ett visst värde lämnas in till polisen. Bryter man mot denna lag kan man straffas. Eftersom du inte tillägnade dig (behöll den för egen räkning) 500-kronorssedeln, så kan det inte anses som olovligt förfogande utan endast som fyndförseelse, vilket kan ge böter (Brottbalken 10 kap. 8 §).

Allt detta är naturligtvis bara enligt "boken", men personligen tycker jag inte att det är något att "bråka om".

Johan Kinneryd
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen