• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

en liten vädjan

T

Teddi

Guest
hej,,så många gånger vi hjälps åt att lösa problem med våra bilar ock mycke annat,. i princip va som helst,, helt unika möjligheter som ja ser de,,
på detta forum,,

men,,,vi missar ofta en väldigt viktig bit i de hela,,
nämligen,,talar om hur de gick,,
löste vi de tillsammans på klubben?
eller,,blev de ett dyrt verkstadsbesök?
dyra delar?

får vi som försöker hjälpa till reda på resultatet så blir de så mycke roligare att vara aktiv,,ja lovar,, kunskapen e ju enorm med så många medlemmar,,

en liten vädjan från en tjockis:D på västkusten som samtidigt delar ut en stor kram till alla,,
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: en liten vädjan

Vill efterkomma Teddi´s vädjan:
Ingen stor sak men någon tipsade om att polera upp matta och blekta plastdetaljer med olivolja. Jag hittar inte inlägget men resultatet blev otroligt bra så därför vill jag tacka för ett genialt enkelt tips. Alla plastdelar ser helt nya ut och till och med blankare än hos bilhandlaren. Stort tack.
Harry Hymer
 

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sv: en liten vädjan

Bra Teddy att du skrev så,hadde tänkt skriva hur det gått för min del med kylskåpet bara jag hadde fått mina delar och prövat att allting fungerar,men jag kan berätta att så långt har jag kommit.Efter att ha kontakt med en trevlig fackman på detta område så framförde jag min teori om vad jag trodde att felet är trasig backslags ventil så tyckte han lika dant efter min beskrining,plockade ur ventilen nu i kväll och skall beställa en ny i morgon,i diskutionen så frammgick något som förminstone för min del var något nytt att gasol kan vara förorenad ocg tätar till ledningen efter hand enligt honom skall det finnas ett filter att sammla upp skiten det har jag inte funnit på min men därimot en propp som täppte till ledningen till kylskåpet.Det kanske förklarar den tappade efekten som vi har haft.Lovar att skriva om slutresultatet och priset när jag har fakta om allting.Valle
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: en liten vädjan

Vill efterkomma Teddi´s vädjan:
Ingen stor sak men någon tipsade om att polera upp matta och blekta plastdetaljer med olivolja. Jag hittar inte inlägget men resultatet blev otroligt bra så därför vill jag tacka för ett genialt enkelt tips. Alla plastdelar ser helt nya ut och till och med blankare än hos bilhandlaren. Stort tack.
Harry Hymer

Jag vill inte förta glädjen hos dig på något sätt men jag har också provat olivoljemetoden och det blir väldigt fint - några dagar. Sedan grånar detaljerna igen. Skulle detta inte inträffa för dig så ber jag dig tala om märke och kvalitet. Jag hade kanske för fin kallpressad jungfruolja.

Ett tips som jag ska prova är att använda värmepistol (försiktigt) och borsta bort allt gammalt vax m.m. som finns på dessa delar.

Jappe (glädjedödaren)
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: en liten vädjan

Det blir väl till att ta med sig en 5-litersdunk med olivolja...
Hälsn / Harry Hymer
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: en liten vädjan

Våra mobila bredband blev helt perfekt. Ska nu säga upp Telias fasta bredband hemma och köra via husbilens bredband. Tack alla.

Solpanelsinstallationen helt underbar. Vi har inte varit lägre en 80% kvar av batteribanken under det här året. Tack alla.

Inredningstips och belysning är vi också jättenöjda med. Tack LEDkungen m fl.

Ställplatslistan är helt unik. Synd att den sprids utanför klubben.

Sen kunde vi hjälpas åt lite bättre med sop- och latrinhantering i våra kommuner så våra utländska turister och ickeHBKmedlemmar slipper skita ner vår natur. Men lite bättre har det blivit. Tack till de som försöker.
 

valle

HBK Medlem
Inlägg
157
Kommun
Arvika
HBK-Nr
2275
Medlemskap
2024
Sv: en liten vädjan

Ser att flera än mej har problem med gråflammig plast.Har skrivit förut om detta,Köpte dyra bilvårdsproduker som fungerade men höll bara tillfälligt.Såg att någon hadde brukt kallpressad linolja gick över till detta och är mycket nöjd med resultatet,det var som att det blev en mättnad och glansen komm tillbaka och sen var den väldigt bilig jämfört med övriga produkter nu har det gått en tid så jag kan lita på resultatet.Jag är i alla fall nöjd,sen är det upp till var och en.Valle
 
Toppen