• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vilket märke har 5platser m 3punkt o 5 liggplatser o under 6m

F

F.d. 55397

Guest
Vet någon ett husbilsmärke som har 5 sittplatser (inkl förare o den bredvid) alla ska ha 3punktsbälten. Och 5 sovplatser. Helst med dubbelsäng där bak (ej våning)Sen kommer vi till kruxet/problemet, helst ska denna skapelse vara under 6 m, gör inget om det är alkov. Kanske inte finns någon så liten med denna önskelista. :wideeyed:

Vi funderar på att importera från Tyskland. Så har du dessutom länk till hemsida så är det ju riktigt ultimat:yes:.

Tack på förhand
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: vilket märke har 5platser m 3punkt o 5 liggplatser o under 6m

Karmann Missouri (VW) / Ontario (MB) 635 LB/GB är 638cm, dessa har fyra trepunktsbälte som standard men jag tror att man kunde få fler bälten som tillval. Dubbelsäng på längden bak, alkov samt bäddbar dinette.
För mer info se:
Karmann Mobil
 
F

F.d. 52986

Guest
Sv: vilket märke har 5platser m 3punkt o 5 liggplatser o under 6m

Att åka och sova fem personer i en husbil kräver en rejäl lastvikt.Kolla tjänste-last-total och bruttovikt innan ev. köp.Ta det som ett tips.Jag vill inte vara någon glädjedödare!
Ha dä!
 
Toppen