• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodels batteriet laddar inte boxstar

F

F.d. 680

Guest
Vi har en Knaus boxstar -08 som inte laddar bodelsbatteriet lampan på manöverpanelen lyser inte! det är en pc-100kn / och ds-300kn som delar ut laddningen Någon som kan ha något tips?
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Bodels batteriet laddar inte boxstar

Om jag inte missminner mig hade medlemmen Tortor här på HBK liknande problem. Kanske kan du kontakta honom. Hoppas att jag minns rätt nu - men jag tror det var ett laddarfel.

Hälsningar från ännu en BoxStar-ägare
 
F

F.d. 680

Guest
Sv: Bodels batteriet laddar inte boxstar

Det är inte nät laddningen som strular utan när bilen är igång. så lyser inte den lilla lampan på manöverpanelen med ett G i och batteriet i bodelen har samma ström(börjar inte ladda när man startar alltså) har mätt och kollat allt nu . är det någon som fått byta kretskortet i fördelningsboxen som sitter under bak sätet vid namn DS-300KN .. Det sitter en 3a säkring med symbolen 2 batteri som det aldrig blir spänning på. allt annat får ström.
 
Toppen