• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fan-tastic vent

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Funderar på att sätta i en friskluftsfläkt... Det kan bli lite varmt i bilen nu när solen ligger på..

Nån som vet nåt om denna eller liknande?
Tips om vad man ska tänka på?

Mvh Noynoy
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

För mig funkade det inte, blir inget att skruva i, så för mig behövs fix så hålet blir mindre.

Vad var det som inte funkade? Var det ute som ramen var för liten eller inne? Hur löste du det? Jag har den lilla Heiki luckan med ett hål i taket på 360mm. På er bil sitter det väl en Fiama lucka om jag inte är helt ute och cyklar. Enligt monteringsanvisningen för Fan-tastic luckan ska den klara hål från 350-420mm. Tror du detta är fel eller??
 

Åströms

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14473
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Det har inget med att jag är ovillig att handla på ebay eller andra siter utomlands. Vill underlätta för mig själv och ha en återförsäljare i Sverige som ger garantin på produkten.

För det andra så villa jag i första han veta om någon kände till någon/t företag i Sverige sålde dem så vi undanber oss din nedlåtande kommentar
 

Åströms

HBK Medlem
Inlägg
29
Kommun
Västerås
HBK-Nr
14473
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Varför vill du inte handla på eBay. De takventilatorer som säljs här i Sverige kommer från samma ställe som den jag köpte i morse för 2.340:- inkl frakt. Den stora modellen med regnsensor och fjärrkontroll. Idag handlar du säkert på nätet om du väljer säkra ställen att handla på. Det finns olyckskorpar som förkastar handel på nätet med Amerika, Kina och Tyskland, men min fråga är då. Vad får du mer som inte jag får för du betalar kanske 4-5.000:- mer än jag.

GARANT från Svensk återförsäljare om du vet vad det är
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Det har inget med att jag är ovillig att handla på ebay eller andra siter utomlands. Vill underlätta för mig själv och ha en återförsäljare i Sverige som ger garantin på produkten.

För det andra så villa jag i första han veta om någon kände till någon/t företag i Sverige sålde dem så vi undanber oss din nedlåtande kommentar

Om du tog mitt inlägg på det viset så ber jag om ursäkt för det var inte det som var meningen.
Men så här i efterhand kan jag ju tycka detsamma om ditt inlägg som kom efter det att vi var två stycken som talade om att vi handlat från Amerika.
"Men ja e int bitter" för det.
Glad Påsk!!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fan-tastic vent

Om du tog mitt inlägg på det viset så ber jag om ursäkt för det var inte det som var meningen.
Men så här i efterhand kan jag ju tycka detsamma om ditt inlägg som kom efter det att vi var två stycken som talade om att vi handlat från Amerika.
"Men ja e int bitter" för det.
Glad Påsk!!

Tråkigt svar när du försökte vara hjälpsam!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Fan-tastic vent

Här på denna sidan förklaras att man behöver en annan ram för att passa "Euro håltagning"
Eurovent Fantastic Vent

Själv beställde jag bara ett uppgraderingskit från denna firman. Jag ville ha regnsensor och automatiken.
Fan-Tastic Vent 807350 Ceiling Fan // www.boatandrvaccessories.com

Observera också att de ändrat modellnamn från januari 2014, så toppmodellen med regnsensor och fjärrkontroll heter nu 7350. (Tidigare 6600 r)
 

swemat

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Enköping
HBK-Nr
3917
Medlemskap
2023
Sv: Fan-tastic vent

Vad var det som inte funkade? Var det ute som ramen var för liten eller inne? Hur löste du det? Jag har den lilla Heiki luckan med ett hål i taket på 360mm. På er bil sitter det väl en Fiama lucka om jag inte är helt ute och cyklar. Enligt monteringsanvisningen för Fan-tastic luckan ska den klara hål från 350-420mm. Tror du detta är fel eller??

Mitt hål var för 40 lucka, 36 borde funka utan problem.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Peter, det är nog mest en önskedröm, du kommer nog att hinna sälja bilen innan någon som säljer den här, sköter garantier åt en amerikansk handlare. Och varför skulle dom, bara besvär och kostnader? :wink:
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.740
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Jag kollade noga på bägge, men det blev en Fantastic, med termostat, fjärrkontroll och regnsensor, klart tystare och regnsensorn gör ju att man vågar låta den vara igång även när man är borta länge från husbilen.
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Fan-tastic vent

Ingen som tittat på Fiamma Turbo Vent
Passar perfekt i 40 x 40 hål, kostar 235 euro
Har haft i mina två bilar - perfekt
/Thomas

Helt riktigt, denna är mycket bra. Har tittat på den också. Men så finns det ett par saker. Den saknar regnsensor och fjärrkontroll. Du vet säkert hur det är när man är pryl- och teknik freak. Kunde bara inte mostå dessa finesser. Var nära att beställa den.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024

öndal

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Mora
HBK-Nr
17957
Medlemskap
2024
Sv: Fan-tastic vent

Hej
Hade en på vår husvagn var helt suverän men den gick ej på natten skulle varit ett batteri i den så den även gick då, har husbil nu som vi bytt taklucka i den nya är med 12 volts fläckt kan köras i 2 rikningar flera hastigheter o mörkläggnings gardin
 
J

Jarn

Guest
Sv: Fan-tastic vent

Är det någon som har "Fan-tastic vent" och arbetsmiljöverkets app "Buller" som kan mäta ljudnivån i husbilen? Med eller utan fläkten igång.

Tack på förhand.

Jag har inte mätt ljudet men du kan ställa den manuellt i 13 olika steg mellan 10 till 100% av hastigheten och i de lägre hastigheterna är den i princip omöjlig att höra.
Sen har det ju också betydelse var den är placerad i förhållande till sovplatsen hur mycket man hör eller ej.
 
Toppen