• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

WiFi

F

F.d. 50209

Guest
Vi har nu varit ute en månad i främst östra Europa. Jag ställde flera frågor innan vi for om internetuppkoppling och tänker delge mina tankar och erfarenheter. Vi valde att stå på campingar och har besökt 12 st inhängnade, bevakade platser med dusch, wc, tanktömningar och vatten innan vi kom in i Tyskland på hemvägen. Två av dessa hade ingen WiFi men på alla de andra hade man detta och helt utan kostnad oberoende av tid. På två av dem fick vi gå till receptionen för att få kontakt. Campingarna kostade från 56 sek till cirka 150 sek. Nu har vi passerat Tyskland och är i Danmark. Här kostar campingarna från 230 sek och uppåt. WiFi i Neustadt Tyskland kostade 6 euro för 24 timmar och då bara för en av våra datorer. I Danmark 30 danska kronor för 24 timmar och på denna camping 40 danska för 8 timmar. Man verkar alltså mer mån om sina gäster i öster medan man i väster suger ut vad man kan.
 
F

F.d. 50209

Guest
Sv: WiFi

Svarar mig själv: Östeuropa för oss var: Polen, Slovakien, Ungern och Tjeckien
:twitcy:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: WiFi

Jag har också reagerat över de höga priserna för trådlöst på många campingar.
Jag tror dock att vi snart kommer att få se samma utveckling som det varit på hotellen. För några år sedan fick man betala hutlösa priser för att få tillgång till Internet.
Nu ingår det allt som oftast i rummet.

Infrastrukturen är ju heller inte så dyr längre.
 

visom

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7130
Medlemskap
2024
Sv: WiFi

Nyss hemkomna från vintervistelse i södra Spanien. 6 övernattningar på campingplatser i Spanien, Frankrike och Tyskland. 4 där wi/fi ingår varav en runt rceptionen. 1 wi/fi 3 euro, 3 timmar, eller 6 euro 24 timmar. 1 camping utan wi/fi. Väldigt mycket bättre än förra säsongen tycker jag.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: WiFi

Om man vill spara på sin snålt tilltagna datavolym.
Många wifi har blivit gratis.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: WiFi

Wifi på Lysekils ställplatser
Bohusläningen idag:

LYSEKIL Det finns långt framskridna planer på att göra en satsning på ett trådlöst nätverk i de centrala delarna i Lysekil och i gästhamnarna. De ledande politikerna i kommunstyrelsens ledningsutskott ska diskutera et sådant förslag.

Följande gästhamnar kan få trådlöst nätverk: Fiskhamnen, Södra hamnen, Norra hamnen, Grundsund och Valbodalen.

Detta innebär att wifi kan bli tillgängligt även på Lysekils två ställplatser i Södra hamnen och Valbodalen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: WiFi på ställplatser

Här i Tønder i Danmark är WiFi-uppkopplingen snabbt tillräckligt!
Att ladda upp bilder och videoklipp går med blixtens hastighet.
Att taxan är 100 DKK inkl. allt på den nya ställplatsen är godkänt men utetemperaturen är i kallaste laget.

IMG_1090.PNG
 
Toppen