• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring av spö??

F

F.d. 52975

Guest
Hajj.
Vi tänker oss till Norge i augusti och ska då fiska en del och nu undrar jag om det finns någon som har ett bra förslag på hur man kan förvara spön på ett smart sätt. Har ev. tänkt att sätta någon form av rör på cykelhållaren men behöver då en lösning på hur man monterar och låser detta.
Tacksam för alla förslag
Ha d gott i sommarvärmen
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Förvaring av spö??

Hej...i detta 110 rör får det plats 3-4 spön, går ju att hänga på 1 tub till om man vill.

Funderar även lite på vit färg.
 

Bilagor

  • Danmarks semester 2011 075.JPG
    Danmarks semester 2011 075.JPG
    1,2 MB · Visningar: 17
  • Danmarks semester 2011 076.JPG
    Danmarks semester 2011 076.JPG
    1,1 MB · Visningar: 11
  • Danmarks semester 2011 077.JPG
    Danmarks semester 2011 077.JPG
    1,1 MB · Visningar: 14
F

F.d. 7

Guest
Sv: Förvaring av spö??

Orangea avloppsrör med blindplugg (finns nog på byggfirmor eller hos rörmokaren)
Limma dit den ena pluggen med silicon, i andra änden borrar du 2 hål på vardera sida där du bultar fast 2 små tunnna kedjor med genomgående skruv med låsmutter. Så stoppar du in spöna och sätter dit den andra pluggen och sätter på ett litet hänglås.
Röret kan du montera med små spännband och vill du låsa fast röret i cykelhållaren kan du göra på liknande sätt som med locket. Dock skulle jag se till att montera skuv på var sida spännbanden för att motverka att röret glider ut i tex skarpa kurvor.
Har tänk köra den lösningen själv fast sätta dit röret på takräcket istället.

Mvh Ep

Edit: typ så som rollerteam har gjort, postade samtidigt
 
F

F.d. 52975

Guest
Sv: Förvaring av spö??

Tack!
Börjar med att be om ursäkt för att jag dröjt så länge med att svara, har varit mycket på jobbet nu i semestertider.
Exakt så som jag tänkt mig!
Hur har du löst fastsättningen på cykelhållaren?

Per
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Förvaring av spö??

Jag lät en plåtslagare tillverka en låda av rostfri plåt.

fiskel_da__1280x768.jpg
 
Toppen