• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förrädisk GPS.

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Förrädisk GPS.

Kolossalt förvirrande när namn på länder och städer är på engelska även utanför England!

Jag minns en gång när jag skulle åka tåg från Rom till Frankfurt. Det tog en halvtimme innan biljettförsäljaren begrep att jag ville ha en biljett till Frankfurt. När poletten äntligen ramlade ner sken han upp och utbrast "Aha, Franceforte".

Jappe

Så vänta tills du hör mrs. B.Gates 2 / 4 versioner och med reguleret hatigheds, kommentarer säger ortnamn - då kan du gråta av skratt - och det kostar inte ekstra. :D

Ortnamn kan tas bort från uttalet.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Förrädisk GPS.

Åker ingenstans utan riktig kartbok det gäller fortfarande GPS bra när man letar enskild väg vilket inte är så ofta. Bäst med GPS att ta MC:n och bara dra runt på vägar som man inte har kört och när man är totalt lost tryck på hem och se var det bär det är vad jag använder GPS:n till.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Förrädisk GPS.

Om din bästa kort bild av GPS är så här på en 5 tumms skjerm

R66Syncsmall.jpg


- så förstår jag bättre varför någon behöver GPS och papperskartor.
men dubbelarbete och störande i trafiken.
:oops:
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Förrädisk GPS.

Tyckes att tråden förtjänar denna illustration av storleken i skjerm förhållande:

46213d1319092788t-skermforhold.jpg



Förstora bilden
Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Jämför med Google, din egen karta eller GPS

klick på
GPS: 56°8'25"N 10°8'55"E   
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen