Bestliner, gomer och godby,
Tack för väldigt mycket bra information!
Nu har jag desto mer att kolla upp inför helgens provtitt.
Det är bensin och kamkedja. Att det går segt i backar gör mig inte så mkt. Resan får bli lite av nöjjet. Som första bil vill jag inte lägga många extrapengar bara för att slippa växla i en backe.
Nu då, hur gör man med bilbarnstol för en tvååring? Citat:
Ursprungligen postat av Gudby Hej ! Jag rekomenderar inte en sådan bil, jag hyrde en sådan för ett par år sen och det regnade in i den speciellt vid röret för tv antennen + att man kunde inte fylla på fullt med vatten för då rann det ut inne i bilen + det värsta av allt var för liten motor måste växla ner i uppförsbacke samt planera omkörningar, kompisen hade en turbodisel och hade inga problem alls med backar, dessutom behövde han bara tanka 2 gånger på 120 mil, jag fick tanka 5 ggr. Värt att tänka på. Lycka till.
Har nu i år själv köpt en 2010 fiat med turbodisel och 130hk, går som en pärla behöver inte ens växla ner fast man ligger på sexans växel.
/ Benke |
Tack för input!
Dock, tror jag inte att alla dom här bilarna har samma problem. Dock glad för dina fel, då kan jag vara extra nogrann när jag kikar på den här modell.
Låter inte bra att det rinner vatten inne i bilen. Vad var det för modell?
Att man behöver växla i nedförsbacke gör mig inte alls så mkt. Det kan gott vara värt några hundra tusen att rycka lite spaken. Bråttom har jag inte heller tänkt att ha så om det så bara går i 40 uppför hallandsåsen så kommer jag nog bara flina åt det. Har ju en MC som jag kör på bana så adrenalinet sprutar, så den kvoten är redan slut