F
F.d. 53022
Guest
Hej allihopa.
Vi håller på att förbereda oss för att flytta in i husbilen, vi pratar mycket om hur vill att våra liv skall bli, vinterhalvåret inga problem då blir det nånstans vid medelhavet, men sommarhalvåret har vi inte klart för oss hur vi egentligen vill ha det.
Skall vi ha en liten lägenhet, eller bara hyra ett förråd, tvätta hos barnen?
Senaste funderingarna är om vi skall skaffa en sommarstuga med stor tomt och ha det som en fast punkt på sommaren.
Eller en liten gård i skogen där många husbilar får plats, ordna med tvättmöjligheter och förråd och kanske möjlighet att greja med bilen, det blir trevligare om det finns likasinnade att umgås med.
Ni som redan bor i bilen, hur gör ni? Ni som bor mesta tiden i bilen men har kvar hus eller lägenhet, fungerar det bra eller tittas det på andra lösningar.
Hur tänker ni som planerar att flytta in i bilen.
Berätta jag vill veta hur ni gjort, eller hur er ideallösningen ser ut.
Hälsningar Monica & Bosse
Vi håller på att förbereda oss för att flytta in i husbilen, vi pratar mycket om hur vill att våra liv skall bli, vinterhalvåret inga problem då blir det nånstans vid medelhavet, men sommarhalvåret har vi inte klart för oss hur vi egentligen vill ha det.
Skall vi ha en liten lägenhet, eller bara hyra ett förråd, tvätta hos barnen?
Senaste funderingarna är om vi skall skaffa en sommarstuga med stor tomt och ha det som en fast punkt på sommaren.
Eller en liten gård i skogen där många husbilar får plats, ordna med tvättmöjligheter och förråd och kanske möjlighet att greja med bilen, det blir trevligare om det finns likasinnade att umgås med.
Ni som redan bor i bilen, hur gör ni? Ni som bor mesta tiden i bilen men har kvar hus eller lägenhet, fungerar det bra eller tittas det på andra lösningar.
Hur tänker ni som planerar att flytta in i bilen.
Berätta jag vill veta hur ni gjort, eller hur er ideallösningen ser ut.
Hälsningar Monica & Bosse

Möte honom i Cevlik som ligger nära gränsen till Syrien. En trevlig man som hittat ett lugnt och bra liv.... sen träffade jag i Aydincik ett par som också var från Tyskland de hade levt 14år i sin husbil, de visade mig en tvättmaskin som man kan ha i H-bilen och som jag själv tänker importera till nästa gång jag "drar" ut i världen.... kanske för gott... Ang. tvätt så fixade det sig allttid när jag var iväg i vintras nere i Turkiet och Syrien.... Manne som jag träffade hade kört i mongolien..... och där betalade han kvinor som handtvättade hans smutstvätt.... så tvätten är inte stora problem när man väl vet hur man skall fixa det..... däremot tyckte jag att livskvaliten blev bättre.... men det kanske berode påatt jag bor i storstad och när jag är ute med -bilen så söker jag mig långt bort från storstadens stress och buller.... jag hade ingen tv, tidning eller annan nyhetsmedia som kunde berätta för mig alla dåliga saker som hände i världen