• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skofack vid dörren

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Tack Robert!! Men det skall vara den korgen för pakethållare som har kortare fästbyglar. Jag har/kommer att få hjälp av Web att lägga in bilden som jag tog i hb igår. Förstår inte vad som hänt med mig och mina bilder :-(

Inger

Visa bilaga 39561


Har ni annat i det skoskåpet som finns under sitsen ? Det syns ju en lucka på bilden .
Vill man så kan man ju göra hålet större och fanera kanten samt skippa luckan .
Är man sedan bekväm kan man ju ha en skiva på rullskenor så man kan dra ut den som en låda .
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Hej Bengt-Åke! I det lilla facket har vi en konverter för laddning av t ex kameror och telefoner m m, 12 - 230 volt. Det får knappt plats med skor där, möjligen ett par. Under bänken har vi bodelsbatteri + ett extra batteri.

Tanken med denna korg är att snabbt få undan skor från själva ingången. Så lätt annars att man bara kliver ur dem i dörröppningen, eller hur? Sen får man ibland hoppa över några par när man ska ut. Man gör ju heller ingen åverkan utan hänger den bara på kanten. Vi har inte upplevt att det varit besvärligt att ta sig in eller ut med korgen hängande där.

Sen är vi inte främmande för att inhandla hängande skofack på ex vis IKEA. Vi har ju kläder hängandes på en stång i duschutrymmet där man lätt kan hänga den skofackhållaren. Vi använder sällan (hittills ingen gång) duschen i hb, behöver vi det är det bara att lyfta ut kläderna!
:wub:
Det smala klädskåpet har vi gjort om till skafferi och satt in hyllor i. Mycket bekvämt att ha matvaror där och nära till köksbänken.

Ha det
fru hianders/Inger
 
Senast redigerad av en moderator:

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej,här kommer en bild på vårt skofack i Matrixen,perfekt för 2 personer så vi
får undan skorna från ingången !!!!! :spinny::mcride:
 

Bilagor

  • Iphone 001.JPG
    Iphone 001.JPG
    947,7 KB · Visningar: 19
F

F.d. 50024

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Hej Rolles!

Precis så har vi i våran Adria också.
Torbjorn har till och med monterat en lampa med rörelsedetektor där inne,
så när vi sticker in handen för att ta fram ett par skor så tänds ljuset och vi ser direkt vilket par skor vi ska ta fram.
I vårat "skofack" är det plats till ca 5 - 6 par skor.

Hälsningar Torotor/Torill
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Finns inget riktigt bra ställe i en Burstner Elegance för skor, och är man 4 personer så blir det lätt 8 par skor att snubbla på.

Duschen ligger bra till för att få någon hemmasnickrad lösning att ha skor i, den används inte direkt jätteofta (nej vi är inte grisar) ;)

Är det någon som vet om duschen tål sådana duschstänger som man använder hemma att pressa mellan kakelväggarna?
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

svar till Noshest!!en sån stång hade vi i våran Burstner 604,satte dit stora gummisugkoppar , det funkade i dom 10år som vi använde bilen hängde regnkläder och lättare plagg där ,!!!
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Vi har flyttat garderobens ordinarie fästen till duschen. De sitter med två skruvar samt tätningsmedel ca en dm under taket. Tätt och starkt är det.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Skofack vid dörren

Största problemet med skor tycker jag är: Var skall jag befinna mig då jag tar av och på skorna. Skall jag stå ute i skiten och byta om eller skall jag ta med mig skiten in och byta om där eller skall jag befinna mig mitt på insteget. Skall jag sväva vid bytet?

Då jag inte når myntinkastet till bommar etc.: Skall jag stå där och hindra trafiken under tiden jag byter skor? Är inte det problemet större än var jag skall förvara mina skor?
:confused:
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

God afton!

Bifogar lite bilder på vårt skofack!

Förut var det en liten låda man drog ut, som knappt kunde användas till nåt.

Monterade bort framstycket och tog bort skenorna till lådan.

Sedan la jag in en bit tunn matta med dubbelhäftande tejp.

Satte sedan två hyllbärare a`la IKEA och fäste i botten på luckan.

Sedan två hål i kanten och en liten gummilist för att ta bort ev. skrammel.

Funkade perfekt, nu har vi god plats för flera par skor.

Dessutom fick vi ner vikten en bit, pga borttagning av metallskenor och onödiga trädetaljer.

23-Maj-2011-017.jpg
23-Maj-2011-017.jpg
23-Maj-2011-014.jpg
 

Bilagor

  • 23-Maj-2011-021.jpg
    23-Maj-2011-021.jpg
    105,3 KB · Visningar: 19
  • 23-Maj-2011-020.jpg
    23-Maj-2011-020.jpg
    119,2 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Skofack vid dörren

Snyggt o prydligt!

Men, berätta om de akrobatiska övningarna vid på och avtagning. Du är ju unga grabben men för mig känns det "knöligt".
:)
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej Alve!

Nej det är inga större akrobatiska övningar.

Det var nog värre innan.

Tryck in knappen lyft av luckan, ställ in skorna.

Sätt tillbaka luckan, tryck in knappen igen.

Tror inte det inger några större problem!

Men det är klart....man är ju i en husbil med allt vad det innebär av utrymme!

Ha det gott
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Skofack vid dörren

Nja, jag menade själva "fotarbetet". Behöver sitta då jag sysslar med snörade skor. Kör alltid i tennisskor. Kanske måste byta till "hoppa i o ur" skor?
:confused:
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Alve!

I vår bil går det bra att sitta på sätet vid dörren och ta av/på skorna.

Sedan är det bara att ställa in dom i skåpet!

Ha det gott!:)
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Hej,funkar perfekt i vår bil,kör alltid barfota eller med strumpor på när det inte är så varmt i bilen,inte p.g.a fotsvett som man kan tro utan behändigt o skönt att sitta utan
skor på sig,prova får ni se !!!!!! Sen håller man ju bilen ren invändigt oxå ! :spinny::mcride:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skofack vid dörren

Kjører nå med UGG tøfler, tidligere med filt tøfler. Behglig temp på føttene og fin trykkfordeling mellom fot og pedal.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Träskor "made in sweden" är lätta att hoppa i o ur
 
H

hianders

Guest
Sv: Skofack vid dörren

Sådana skofack fr IKEA skulle vi inte få plats med i ingången till hb. Cykelkorgen fr Biltema fortsätter vi att utvärdera men den funkar bra och kan lätt tas åt sidan om det skulle behövas.

Skofacken har vi monterat på garagedörren i hb men vi glömmer ofta att de finns och använder dem inte fullt ut. Bra dock för saker som inte används så ofta men som skall vara med.
:yes:

fru hianders/Inger
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Skofack vid dörren

Finns inget riktigt bra ställe i en Burstner Elegance för skor, och är man 4 personer så blir det lätt 8 par skor att snubbla på.

Duschen ligger bra till för att få någon hemmasnickrad lösning att ha skor i, den används inte direkt jätteofta (nej vi är inte grisar) ;)

Är det någon som vet om duschen tål sådana duschstänger som man använder hemma att pressa mellan kakelväggarna?

Hej varför ska du ha en sådan duschstång det finns ju redan en?
 

Bilagor

  • CIMG1758.JPG
    CIMG1758.JPG
    97,8 KB · Visningar: 30
Toppen